خبرگزاری کار ایران

نیروهای عراقی ۲ منطقه را در استان صلاح الدین آزاد کردند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۳۲

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که نیروهای ارتش و نیروهای مردمی دو منطقه را در استان صلاح الدین از داعش پاک سازی کرده و ۱۱ خودروی بمب گذاری شده را نیز خنثی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، این منبع امنیتی گفت که نیروهای مشترک ارتش و پلیس با کمک نیروهای مردمی همه روستاهای منطقه «الشیخ محمد» در شمال سرق شهر «سامراء» در استان صلاح‌الدین را آزاد کردند.

وی افزود که نیروهای امنیتی ۱۱ خودروی بمب گذاری شده را نیز در این منطقه خنثی کردند.

این منبع امنیتی تاکید کرد که نیروهای مشترک ارتش و پلیس با حمایت نیروهای مردمی منطقه «البو بدری» در نزدیکی شهر «الدور» را نیز از داعش پاک سازی کردند.

یک منبع امنیتی در استان «دیالی» نیز  گفت که نیرویی متشکل از شمار زیادی نظامی و تجهیزات از این استان به سمت استان صلاح الدین حرکت کرده تا از عملیات گسترده پاک سازی صلاح الدین از داعش حمایت کند.

استاندار صلاح الدین نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی با کمک نیروهای مردمی چندین منطقه را در شهر تکریت از داعش آزاد کردند.

برخی منابع نظامی عراقی امروز -دوشنبه-اعلام کردند که عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین از کنترل داعش، بامداد امروز به دستور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و با نام «لبیک یا رسول الله» آغاز شد.

این منابع افزودند که این عملیات با مشارکت ۳۰ هزار نیروی ارتش، پلیس و نیروی مردمی با حمایت صد‌ها زره‌پوش، تانک و موشک‌انداز و نیز با پشتیبانی هواپیماهای ارتش عراق آغاز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز