خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به تهدید موشکی کره‌شمالی؛

آمریکا سامانه موشکی دفاعی «تاد» را در خاورمیانه مستقر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۸۶۳

یکی از مقام‌های ارشد آمریکا گفت که این کشور در پاسخ به تهدید موشکی کره‌شمالی استقرار سامانه موشکی دفاعی «تاد» در خاورمیانه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یکی از ژنرال‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا از بررسی استقرار سامانه موشکی دفاعی «تاد» در خاورمیانه در پاسخ به تهدید موشکی کره‌شمالی خبر داد.

وی گفت که نیاز و تمایل فوری به استفاده از سامانه موشکی دفاعی هوایی با برد بالای «تاد» در برابر تهدید موشکی پیونگ‌یانگ احساس می‌شود.

مقام‌های آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند که اقدام‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی نقض آشکار مصوبه‌های بین‌المللی است و باید فورا متوقف شود.

 ژنرال «ویسنت بروکز» فرمانده ارتش آمریکا در اقیانوس آرام گفت که افزایش شمار و دقت موشک‌های کره‌شمالی باعث افزایش نگرانی مقام‌های واشنگتن و مرزهای آمریکا را تهدید می‌کند.

وی افزود که درباره استقرار سامانه موشکی تاد در خاورمیانه یا کره‌جنوبی هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

بروکز تصریح کرد: «مقام‌های وزارت دفاع آمریکا باید گزینه‌های خود را ارزیابی کنند تا درباره استقرار سامانه موشکی تاد که توسط سازمان «لاکهید مارتین» ساخته شده و هزینه سنگینی در بر داشته است، تصمیم‌گیری شود.»

مقام‌های پیونگ یانگ اخیرا اعلام کردند که در صورت نیاز، می‌توانند با هرگونه حمله توسط واشنگتن حتی در سطح هسته‌ای مقابله کنند.

مقام‌های کره‌شمالی همچنین تاکید کرده‌اند که در صورتی که آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش مشترک سالانه خود را اجرا نکنند، این کشور نیز روند هسته‌ای خود را کند می‌کند، اما با این حال این رزمایش به‌رغم مخالفت‌های مقام‌های پیونگ‌یانگ برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز