خبرگزاری کار ایران

مخالفت احزاب اپوزیسیون آلمان با ارسال تجهیزات نظامی به عربستان

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۲۵۳

احزاب اپوزیسیون در آلمان با ادامه تامین تجهیزات نظامی عربستان سعودی توسط این کشور مخالفت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، هم‌زمان با سفر «سیگمار گابریل» معاون صدراعظم آلمان به خاورمیانه به منظور عقد قراردادهای جدید ارسال تجهیزات نظامی به کشورهای این منطقه، احزاب‌ اپوزیسیون در آلمان مخالفت خود را با ارسال سلاح‌های نظامی به کشورهایی مانند عربستان سعودی اعلام کردند.

گابریل قرار است از امروز-شنبه- به همراه ۱۴۰ نماینده شرکت‌های تامین سلاح نظامی سفری چهار روزه را به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر آغاز کند.

رهبران احزاب اپوزیسیون در آلمان از جمله حزب «سبز» و «چپ سوسیالیست» با اعلام مخالفت خود با ارسال تجهیزات نظامی به عربستان سعودی، امارات و قطر گفتند که هر یک از این کشور‌ها متهم به نقض قوانین حقوق‌ بشر هستند.

اسنادی به تازگی منتشر شده‌اند که آمار دقیق سلاح‌های ارسالی از آلمان به کشورهای حوزه خاورمیانه را در دهه گذشته آشکار می‌کنند.

مطابق آمار منتشر شده، آلمان از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون به طور متوسط سالانه ۱۴ محموله تجهیزات نظامی به کشورهای منطقه خاورمیانه ارسال کرده است و طی سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ این میزان به ۶۸ محموله رسیده است.

رهبران احزب‌های اپوزیسیون آلمان اعلام کردند که این احتمال وجود دارد که با قدرت گرفتن گروه‌های تندور و تروریست و حمایت‌های برخی‌ کشورهای عربی از این گروه‌ها، اقدام‌های تروریستی با استفاده از سلاح‌های آلمانی انجام شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز