خبرگزاری کار ایران

یکی از مظنونان به ترور نمتسوف افسر سابق پلیس چچن بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۸۹۹

مقام‌های روسیه اعلام کردند که یکی از بازداشت شدگان در رابطه با قتل رهبر اپوزیسیون این کشور افسر سابق پلیس چچن بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های روسیه اعلام کردند که یکی از دستگیرشدگان در رابطه با ترور «بوریس نمتسوف» رهبر اپوزیسیون این کشور افسر ارشد پلیس چچن بوده است.

 «انزور گوباشف» و «زائور دادایف» مظنون به قتل نمتسوف اخیرا توسط ماموران امنیتی روسیه دستگیر شدند.

 «رمزان کادیروف» رهبر چچن و یکی از متحدان «ولادیمیر پوتین» که دادایف به دلیل انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام(ص) در هفته نامه فرانسوی «شارلی ابدو» بسیار عصبانی شده بود و حمایت نمتسوف از شارلی ابدو باعث شد تا دادایف به ترور وی اقدام کند.

دو نفر بازداشت شده روز گذشته-یکشنبه- در دادگاه حاضر شدند و «ناتالی موشنی کووا» قاضی دادگاه اعتراف‌های دادایف را شنید و تایید کرد.

سه نفر دیگر به نام‌های «شاگید گوباشف» برادر جوانتر انزور گوباشف، «رمست باخایف» و «تمرلین عسکرخانف» نیز در رابطه با قتل رهبر اپوزیسیون روسیه دستگیر شده‌اند، اما به ارتکاب در قتل اعتراف نکرده‌اند.

نمتسوف در ۲۷ فوریه گذشته در حالی که در نزدیکی دیوارهای کرملین در حال پیاده روی بود توسط فردی نا‌شناس از یک خودروی در حال حرکت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

هواداران نمتسوف و اعضای حزب اپوزیسیون در روسیه اخیرا تظاهرات گسترده‌ای را در مسکو به راه انداختند و خواستار پیگیری سریع قتل وی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز