خبرگزاری کار ایران

در تازه‌ترین اقدام خشونت‌آمیز پلیس آمریکا؛

یک جوان غیرمسلح سیاه‌پوست توسط پلیس آتلانتا کشته شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۲۹۹

مقام‌های پلیس آمریکا از کشته شدن یک شهروند غیر مسلح این کشور توسط ماموران پلیس خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک‌تایمز، «سدریک ال الکساندر» معاون رئیس‌ پلیس امنیت عمومی حوزه «دکالب» در شهر «آتلانتا» در ایالت جورجیای آمریکا از کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح توسط ماموران پلیس این شهر خبر داد.

الکساندر گفت که یکی از ماموران در پاسخ به تماس‌های تلفنی با مرکز پلیس درباره مزاحمت‌های یک فرد سیاه‌پوست در یک مجتمع مسکونی در منطقه «چامبلی» در شمال شرق آتلانتا اعزام شد.

بنا بر گفته شاهدان، فرد مزاحم با دویدن در راهرو‌ها و کوبیدن در واحدهای مسکونی باعث آزار و اذیت ساکنان مجتمع شده بود.

مامور پلیس با سابقه هفت سال خدمت، به فرد مزاحم که به نام «آنتونی هیل» ۲۷ ساله معرفی شده است، اخطار کرد و پس از نادیده گرفته شدن اخطار‌ها، مامور پلیس دو بار به وی شلیک کرد که هر دو گلوله به هیل برخورد کرده و وی کشته شد.

این مامور پلیس که نام وی فاش نشده است، تا زمان مشخص شدن نتیجه تحقیقات از انجام ماموریت معلق شده است.

معاون رئیس‌پلیس امنیت عمومی آتلانتا گفت که هنوز دلیل استفاده از سلاح گرم توسط مامور پلیس مشخص نشده است، زیرا وی به دستگاه شوک برقی مجهز بوده است.

تظاهرات گسترده‌ای در ده‌ها ایالت‌ها آمریکا از جمله واشنگتن و می‌سی‌سی‌پی در اعتراض به خشونت ماموران پلیس این کشور به ویژه در رویارویی با سیاه‌پوستان برگزار شده است.

 «تونی رابینسون» جوان ۱۹ ساله سیاه‌پوست آمریکایی جمعه گذشته توسط مامور پلیس سفید‌پوست شهر «مدیسون» در ایالت ویسکانسین این کشور به قتل رسید.

 «نائسچیلوس وینزانت» ۳۷ ساله و متهم تحت تعقیب در آمریکا نیز جمعه گذشته در شهر «آئورورا» در ایالت کلورادو توسط ماموران پلیس این کشور هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز