خبرگزاری کار ایران

بر اساس گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا؛

نام ایران و حزب‌الله از فهرست تهدیدهای تروریستی حذف شده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۷۸۱

بنا بر گزارش سالانه اطلاعات ملی آمریکا نام ایران و حزب‌الله از فهرست تهدیدهای تروریستی حذف شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو اسرائیل، «جیمز کلپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارشی را به سنای این کشور ارائه داده است که مطابق آن نام ایران و حزب‌الله از فهرست تهدیدهای تروریستی حذف شده است.

گزارش غیرمحرمانه اطلاعات ملی آمریکا به نام «ارزیابی تهدیدهای جهانی» که در تاریخ ۲۶ فوریه گذشته (هفتم اسفند) منتشر شد، اعلام می‌کند که اقدام‌های ایران در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی و تندروهای سنی از جمله گروه تروریستی داعش در منطقه بوده است.

در گزارش سازمان ملی اطلاعات آمریکا در توصیف نقش ایران در منطقه اشاره شده است که ایران تلاش کرده است تا فرقه‌گرایی و تنش‌های منطقه‌ای را کاهش دهد.

مطابق این گزارش، حزب‌الله نیز برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اقدام‌هایی را انجام داده است.

در قسمت دیگری از گزارش اطلاعات ملی آمریکا با تکرار برخی ادعاها آمده است که هنوز تصمیم تهران برای ساخت سلاح هسته‌ای مشخص نیست، اما در صورتی که ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای بگیرد آن‌گاه با هیچ‌گونه مانع فناوری در این زمینه روبه‌رو نمی‌شود.

در همین حال، یکی از اعضای یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرده است که حذف نام ایران و حزب‌الله از فهرست تهدیدهای تروریستی به صورت مستقیم به ائتلاف ضد داعش مربوط می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز