خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه‌های پرینستون و نیویورک:

آمریکا با ادعاهای بی‌اساس به دنبال توجیه درگیری با روسیه است

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۰۳۳

یک متخصص علوم سیاسی در دانشگاه نیویورک گفت که مقام‌های واشنگتن با استفاده‌ از تحریف واقعیت‌ها به دنبال توجیه اختلاف‌های خود با روسیه هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از تله‌سور، «استفن کوهن» استاد دانشگاه‌های نیویورک و «پرینستون» در ایالت نیوجرسی آمریکا گفت که مقام‌های این کشور می‌خواهند با استفاده از ادعاهای بی‌اساس و اغراق شده، درگیری و اختلاف‌های خود را با روسیه توجیه کنند.

کوهن گفت که اتهام‌های واشنگتن علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه یادآور اقدام‌های «جورج بوش» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا علیه «صدام» دیکتاتور سابق عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی برای حمله به این کشور است.

وی تصریح کرد که واشنگتن تلاش می‌کند تا به جهان نشان دهد مسکو برای در اختیار گرفتن کنترل تمام اروپا و احیای اتحادیه شوروی سابق تلاش می‌کند و به همین دلیل شبه جزیره «کریمه» را به منطقه تحت کنترل خود اضافه کرد و جدایی‌طلبان را در شرق اوکراین تجهیز نظامی کرده است.

استاد دانشگاه نیویورک پنج دلیل برای اثبات تحریف واقعیت‌ها توسط واشنگتن ارائه می‌دهد.

نخست این‌که روسیه به اجبار کریمه را به منطقه تحت کنترل خود اضافه نکرد، بلکه پس از انجام یک همه‌پرسی دموکراتیک این اقدام را انجام داد.

دومین دلیل این است که نیروهای نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به سمت شرق پیشروی کردند که این اقدام باعث نگرانی‌ مقام‌های روسیه شد.

سوم این‌که آمریکا از سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری مخلوع اوکراین در فوریه گذشته حمایت کرد و خروج وی را به عنوان یک انقلاب معرفی کرد، این در حالی است که برکناری یانوکوویچ در جریان یک کودتای نظامی انجام شد.

چهارمین دلیل این است که کاخ‌ سفید از حمایت گسترده خود از دولت موقت صحبت می‌کرد، در حالی که تنها ۲۰ درصد مردم در شرق و جنوب اوکراین از سقوط دولت یانوکوویچ حمایت می‌کردند.

کوهن در پایان پنجمین دلیل را نقض آتش‌بس و انجام اقدام‌های متعدد ضد حقوق‌ بشر در مناطق «دونتسک» و «لوهانسک» عنوان می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز