خبرگزاری کار ایران

لاسجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

امنیت و اقتصاد دو محور اصلی انتخابات کنست

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۲۴۹

یک کارشناس مسائل اسرائیل گفت که در شرایط فعلی مجموع فعالیت دو طرف یعنی حزب لیکود و منحصرا حزب کار اسرائیل شرایطی را فراهم کرده است که می‌تواند نشان‌دهنده کشش جامعه به سمت آنها باشد.

«حسن لاسجردی» درباره انتخابات کنست به خبرنگار ایلنا گفت: از طرفی نتانیاهو و تیم لیکود در تلاش هستند روی دو مسئله مهم امنیت و اقتصاد تمرکز کنند. به این معنا که در موضوع امنیت بحث مذاکرات، تعیین مرزها، موضوع کرانه باختری، شهرک‌سازی‌ها و موضوع ایران از جمله محورهایی است که نتانیاهو در این مدت تلاش کرده از آنها به عنوان محورهای امنیتی نام ببرد.

وی ادامه داد: در بحث داخلی پس از اعتراض‌ها و اعتصابات شکل گرفته، در حال حاضر بحث کاهش سرمایه‌گذاری، قیمت مسکن و شرایط زندگی در مجموع شرایط شکننده‌ای را به وجود آورد که تمامی اینها در قالب معضلات اقتصادی در اسرائیل بروز و ظهور کرده است.

لاسجردی با اشاره به احزاب مطرح در انتخابات کنست تصریح کرد: در مقابل با توجه به اینکه انتخابات گذشته اسرائیل سه وجهی یا سه قطبی شده بود، در این انتخابات حزب کار و حزب کادیما یک ائتلاف نانوشته با عنوان چپ میانه به وجود آورده و تلاش کردند یک نیروی جدید و یک هم‌آوردی بسیار گسترده‌ای را با لیکودها فراهم کنند. نکته‌ای که در رابطه با رهبر حزب کار وجود دارد، این است که وی شخصیت جوان و حرافی دارد و در صدد است تا جای نتانیاهو را بگیرد.

وی با تاکید بر مبهم بودن آینده اسرائیل تاکید کرد: در مجموع به نظر می‌رسد که این رقابت تقریبا یک رقابت برابر است اما باید در روزهای آینده دید که از مجموع این موضوعات دو طرف چه توانی را خواهند گذاشت تا برنده میدان شوند. فکر می‌کنم در شرایطی فعلی و با توجه به مشکلات داخلی و متغیرهای منطقه‌ای وضعیت اسرائیل را نمی‌توان چندان تعیین شده و روشن دید چرا که رقابت‌ها تقریبا پایاپای است و دو  حزب در این انتخابات می‌خواهند برای خود جایگاه مناسبی را کسب کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان گفت: اگر چنین نشود، باید لیکود و حزب کار با هم ائتلاف کنند که البته در قدیم چنین چیزی اتفاق افتاده بود. لذا با توجه به فضایی که به لحاظ تنوع نوع دیدگاه‌ها، مشکلات داخلی و خارجی و رقابت بین گروه‌های کوچک وبزرگ در تل‌آویو به وجود آمده است، بسیاری بر این باورند که احنمالاً یک دولت افراطی در تل‌آویو شکل خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز