خبرگزاری کار ایران

زارعی در گفت‌وگو با ایلنا:

نخست وزیری نتانیاهو منتفی است

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۳۹۷

یک کار‌شناس مسائل بین‌الملل درباره انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی گفت که دو کرسی از کرسی‌های لیکود کمتر شده و با حزب کادیما تقریبا یک اندازه شده است. حزب ردیف سوم، حزب اعراب‌ است که ظاهرا ۱۱ کرسی را به خود اختصاص داده‌ است. لذا وضعیتی که هم اکنون وجود دارد، پابرجا خواهد ماند.

 «سعدالله زارعی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: در انتخابات گذشته ۳۱ تا ۳۲ کرسی برای حزب لیکود وجود داشت. حزب تزیپی لیونی ۲۸ کرسی داشته و در جایگاه بعد از آن حزب اسرائیل بیتنا و حزب عرب‌ها قرار داشت ندکه عرب‌ها سه کرسی بیشتر در اختیار داشتند چرا که پیش از این هشت کرسی و هم اکنون ۱۱ کرسی دارند.

وی افزود: تغییر عمده پس از انتخابات کنست اتفاق نخواهد افتاد و نکته‌ای که وجود دارد این است که احتمال نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو ضعیف است به این دلیل که هم اکنون در داخل و خارج از اسرائیل کسی خواستار تداوم نخست‌وزیری وی نیست لذا نتیجه انتخابات هر چیزی که باشد و حتی اگر نتانیاهو ۳۵ کرسی به دست بیاورد و اکثریت را تشکیل دهد باز هم نخست‌وزیر نخواهد شد.

زارعی با اشاره به اینکه نخست‌وزیر شدن نتانیاهو امری بعید به نظر می‌رسد، عنوان کرد: نتانیاهو باید قانوناً بیش از ۶۰ کرسی را کسب کند چرا که برای اینکه نخست‌وزیر اسرائیل شود دست کم به بیش از ۶۰ رای نیاز دارد و اگر حتی ۳۵ رای را کسب کند، دولت باید ائتلافی شود و از طرف دیگر هیچ حزبی حاضر نیست تا با حزب لیکود ائتلاف کند.

این کار‌شناس مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: اینکه می‌گویم بیش از ۶۰ کرسی یعنی نصف به علاوه یک. لذا می‌توانم با قاطعیت بگویم که نتانیاهو نخست‌وزیر نخواهد شد و به نظر می‌رسد که وی دیگر نخست‌وزیری اسرائیل را نخواهید دید لذا احتمال نخست‌وزیر شدن لیونی بیشتر است و در خصوص حزب کارگر باید گفت که آرای این حزب بسیار کم شده و پیروزی این حزب هم منتفی تلقی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز