خبرگزاری کار ایران

در ارتباط با عدم دریافت غرامت قربانیان حادثه سال ۱۹۸۳؛

دادگاه عالی آمریکا درخواست ایران را با کاخ سفید در میان گذاشت

کد خبر : ۲۶۴۸۸۰

مسئولان دادگاه عالی آمریکا درخواست بانک مرکزی ایران درباره عدم پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه بمب‌گذاری ۱۹۸۳ را با مقام‌های کاخ‌ سفید مطرح کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مسئولان دیوان عالی آمریکا مدعی شدند که درخواست بانک مرکزی ایران برای عدم پرداخت غرامت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلاری به خانواده‌های قربانیان حادثه بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ که منجر به کشته شدن ۲۴۱ نیروی نظامی آمریکا شد را با مقام‌های کاخ‌سفید در میان گذاشته‌اند.

مقام‌های دیوان عالی آمریکا اعلام کردند که تصمیم دارند نظر مسئولان وزارت دادگستری آمریکا درباره این‌که ۹ قاضی مسئول باید درخواست بانک مرکزی ایران را بررسی کنند نیز بدانند.

دادگاه آمریکا در سال ۲۰۰۷ میلادی در بررسی اولیه برخی ادعاهای بی‌اساس مبنی بر دست داشتن ایران و کمک به حزب‌الله لبنان در انجام بمب‌گذاری در سال ۱۹۸۳ در بیروت و شکایت خانواده‌های قربانیان آن، ‌ بانک مرکزی ایران را به پرداخت دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار محکوم کرد.

دادگاه عالی آمریکا برای دریافت پاسخ کاخ‌سفید درباره پرداخت غرامت توسط بانک مرکزی ایران به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۹۸۳ ضرب‌الاجل تعیین نکرده است.

 «رونالد ریگان» رئیس‌جمهوری وقت آمریکا در سال ۱۹۸۲ میلادی تفنگداران این کشور را برای انجام ماموریت نظامی به لبنان اعزام کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز