خبرگزاری کار ایران

نیوزویک گزارش داد؛

هیلاری کلینتون کیست؟

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۶۱۲

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا که در انتخابات سال ۲۰۰۸ میلادی نتیجه انتخابات درون‌حزبی را به باراک اوباما واگذار کرد، بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی کاندیدا شده است.

به گزارش ایلنا، به دنبال کاندیداتوری هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده میلادی در آمریکا، هفته‌نامه «نیوزویک» گزارشی درباره زندگی وی منتشر کرد.

۱. «هیلاری رودهام کلینتون» که حاصل ازدواج «هاگ رودهام» و «دوروسی رودهام» در شیکاگو است، در تاریخ ۲۶ اکتبر ۱۹۴۷ متولد شد. وی در منطقه «پارک ریج» در ایالت «ایلنوی» بزرگ شد و دو برادر جوان‌تر به نام‌های «هاگ جونیر» و «آنتونی» دارد.

۲. هیلاری رودهام جوان در نخستین سال‌های کاری خود علاقه‌ای به سیاست نداشته است و همواره در آرزوی این بوده که یک «بازیکن بیس‌بال»، «خبرنگار» یا «فضانورد» شود.

۳. هیلاری کلینتون مسیحی فرقه پروتستان است، اما «بیل کلینتون» همسر وی به فرقه «باپتیست» مسیحیت گرایش دارد.

۴. وی در سال ۱۹۷۵ با «بیل کلینتون» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا ازدواج کرد و دختری به اسم «چلسی» در سال ۱۹۸۰ به دنیا آورد. «شارلوت کلینتون مزوینسکی» نوه وی در سال ۲۰۱۴ به دنیا آمد.

۵. هیلاری کلینتون در مدرسه قانون «ییل» و کالج «ولسلی» ادامه تحصیل داد و در همین دانشکده با همسر خود آشنا شد. وی پس از دریافت مدرک خود، ‌دوره تحصیلی کار‌شناسی ارشد را در مرکز آموزش «ییل چایلد» گذراند.

۶. هیلاری کلینتون در یک دوره از فعالیت سیاسی خود جمهوری‌خواه بوده است و حتی برای «بری گولدوا‌تر» سناتور جمهو‌ری‌خواه ایالت آریزونای آمریکا در سال ۱۹۶۴ کمپین تبلیغاتی به راه انداخت. در سال ۱۹۶۸ به سمت دموکرات‌ها گرایش پیدا کرد و برای «جورج مک‌گاورن» در سال ۱۹۷۲ و «جیمی کار‌تر» در سال ۱۹۷۶ که هر دو نامزدهای دموکرات بودند، فعالیت کرد.

۷. هیلاری کلینتون در سال ۱۹۷۴ عضو تیم بازرسی و تحقیق استیضاح ریاست‌جمهوری درباره رسوایی «واترگیت» شد. «ریچارد نیکسون» رئیس‌جمهوری وقت یک‌ سال بعد استعفا داد.

۸. هیلاری کلینتون در تعطیلات تابستان در شغل‌های مختلفی فعالیت داشته است.

وی در تابستان ۱۹۶۹ میلادی در یک کارخانه کنسروسازی و در تابستان سال ۱۹۷۱ در یک کمیته فرعی برای «والتر موندیل» سناتور دموکرات ایالت واشنگتن کار کرده است.

۹. هیلاری کلینتون علاوه بر «بانوی اول آمریکا» بودن، نخستین همسر رئیس‌جمهوری در آمریکا است که مدرک کار‌شناسی ارشد داشت و نخستین شخصی است که توسط اعضای اداره ملی برگزیده شد.

۱۰. وزیرخارجه سابق آمریکا نخستین بانوی اول آمریکا است که حکم احضاریه دادگاه دریافت کرد.

هیلاری و بیل کلینتون نخستین و تنها زوج ریاست‌جمهوری آمریکا هستند که توسط ماموران فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) از آن‌ها اثر انگشت گرفته شد.

۱۱. هیلاری کلینتون به مدت ۲۰ روز هم در مقام سناتور فعالیت داشت و هم بانوی آول آمریکا بود.

وی در اول ژانویه ۲۰۰۱ به عنوان سناتور آمریکا سوگند یاد کرد و همسر وی ۲۰ روز بعد کاخ‌سفید را ترک کرد.

۱۲. همسر بیل کلینتون در مدرسه قانون «آرکانزاس» تدریس کرده است.

۱۳. وی در برد تخصصی حقوق «والمارت» و «تی‌سی‌بی‌وای» به عنوان وکیل کار کرده است.

۱۴. هیلاری کلینتون سومین وزیر خارجه زن آمریکا و شصت و هفتمین وزیر خارجه این کشور است که در نخستین دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» فعالیت داشت.

۱۵. هیلاری کلینتون در سال ۱۹۹۷ برای «بهترین آلبوم دکلمه» برای کتاب «روستا را فرا می‌گیرد» موفق به دریافت جایزه «گرمی» شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز