خبرگزاری کار ایران

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری سودان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۸۳۸

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سودان صبح امروز-جمعه-آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، مراکز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سودان شب گذشته در سراسر این کشور به جز ایالت «الجزیره» در مرکز سودان بسته شد. 

این انتخابات که توسط مخالفان اصلی در سودان تحریم شده است، دوشنبه گذشته آغاز شد و یک روز تمدید شد تا برگزاری آن چهار روز طول بکشد.

شمارش آرای این انتخابات صبح امرز در همه مراکز رای گیری سودان به جز ایالت الجزیره آغاز شد. 

پیش از این قرار بود پس از بسته شدن همه مراکز رای گیری در سودان شمارش آراء با حضور نمایندگانی از احزاب و نمایندگان کاندیدا‌ها و رسانه‌های جمعی آغاز شود. 

قرار است نتایج هر مرکز رای گیری به طور جداگانه و پس از شمارش آرای آن اعلام شود و نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری پارلمانی نیز ۲۷ آوریل برگزار شود. 

در همین حال، فرایند رای گیری در ایالت الجزیره به دلیل تاخیر دو رزوه در ۱۵۲ مرکز، رای گیری در این ایالت تا امروز- جمعه -تمدید شد. 

در انتخابات ریاست‌جمهوری سودان ۱۶ کاندیدا از جمله «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری کنونی سودان که از ۲۶ سال پیش تا کنون بر این کشور حکومت می‌کند، رقابت می‌کنند. 

در انتخابات پارلمانی که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، هزار و ۷۲ کاندیدا بر سر ۴۲۵ کرسی رقابت می‌کنند. 

کمیسیون انتخابات سودان اعلام کرد که ۴۰ کشور و سازمان منطقه‌ای از جمله اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب بر این انتخابات نظارت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز