خبرگزاری کار ایران

پیشتازی عمر البشیر در انتخابات ریاست‌جمهوری سودان

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۹۷۶

بر اساس نتایج اولیه منتشر شده از شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری سودان، «عمر البشیر» رئیس جمهوری کنونی این کشور از رقبای خود پیشی گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از الیوم السابع، بر اساس نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری سودان، البشیر کاندیدای حزب «کنگره ملی» حاکم بر سودان و رئیس‌جمهوری کنونی با فاصله زیادی از نزدیک‌ترین رقبای خود پیشتاز است.

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سودان از روز گذشته-جمعه-آغاز شده است.

نتایج شمارش اولیه آرای این انتخابات همچنین نشان می‌دهد که کاندیداهای حزب حاکم سودان در انتخابات پارلمانی در بیشتر مراکز انتخاباتی از کاندیداهای دیگر احزاب پیشتاز هستند.

در همین حال، کمیسیون ملی انتخابات سودان اعلام کرد که نتیجه نهایی این انتخابات ۲۷ ماه آوریل طی کنفرانسی مطبوعاتی در خارطوم اعلام می‌شود.

در انتخابات ریاست‌جمهوری سودان ۱۶ کاندیدا از جمله «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری کنونی سودان که از ۲۶ سال پیش تا کنون بر این کشور حکومت می‌کند، با هم رقابت کردند.

در انتخابات پارلمانی نیز که هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، هزار و ۷۲ کاندیدا بر سر ۴۲۵ کرسی رقابت کردند.

کمیسیون انتخابات سودان اعلام کرد که ۴۰ کشور و سازمان منطقه‌ای از جمله اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب بر این انتخابات نظارت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز