خبرگزاری کار ایران

بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا:

دموکرات‌ها در انتخابات آینده آمریکا شانس چندانی ندارند

سوء مدیریت دموکرات‌ها، بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و ناکامی اوباما در عمل به وعده‌های خود، شانس پیروزی این گروه در انتخابات آینده را کمرنگ کرده است.

«علی بیگدلی» کار‌شناس مسائل آمریکا با اشاره به کاهش مقبولیت اوباما در ایالات متحده آمریکا به خبرنگار ایلنا گفت: عملکرد اوباما در این چند سال به گونه‌ای بوده است که سطح مقبولیت وی تا ۴۳ درصد کاهش پیدا کرده است و همین موضوع چالش اصلی برای حضور دموکرات‌ها در انتخابات سال آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: باراک اوباما در دور دوم ریاست‌جمهوری خود در صدد بود تا سه مساله را دنبال کرده و به نتیجه برساند؛ مسائلی از قبیل صلح فلسطین، بحران سوریه و پرونده هسته‌ای ایران که تاکنون هیچ یک از این موضوعات مرتفع نشده است. معضل دیگری که موجب شده تا جایگاه دموکرات‌ها متزلزل شود، بحران امنیتی اوکراین است.

بیگدلی در خصوص برقرار شدن مجدد ارتباط آمریکا و کوبا عنوان کرد: یکی از علل دیدار اوباما و رائول کاسترو در این برهه از زمان این است که اوباما در صدد است تا رای لاتین تبار‌ها را به سمت دموکرات‌ها سرازیر کند اما با توجه به اوضاع و احوال فعلی چنین موضوعی قطعیت ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا «هیلاری کلینتون» می‌تواند با حضور به نمایندگی از دموکرات‌ها در انتخابات شانسی برای تصدی سمت ریاست‌جمهوری داشته باشد یا خیر، تصریح کرد: کلینتون هم از نظر شخصیتی و هم از لحاظ سازمانی مشکلاتی را دارد و برای حل این مشکلات نتوانسته است اقدام موثری را صورت دهد. لذا با استناد به شواهد و اوضاع و احوال فعلی حاکم بر جامعه سیاسی آمریکا، باید بگویم که دموکرات‌ها از شانسی پائین‌تر از جمهوری خواهان برخوردارند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل در پایان با تاکید بر استراتژی جمهوری‌خواهان برای حضور در انتخابات سال آینده آمریکا خاطر نشان کرد: مهره‌ها و چهره‌های جمهوری‌خواهان در خاک آمریکا از اعتبار بالایی برخوردار نیستند و نمی‌توانند به صورت انفرادی در عرصه‌های سیاسی وارد شوند استراتژی جمهوری‌خواهان بر این اصل استوار است که به صورت سازمانی و حزبی در مشارکت‌ها و صحنه‌های سیاسی آمریکا ظاهر شوند تا بتوانند حزب خود را مطرح کنند نه اینکه یک شخص یا چهره خاصی را به میدان بفرستند و خود نظاره‌گر اوضاع باشند.

کد خبر : ۲۷۱۳۴۹