خبرگزاری کار ایران

عبدالملک الحوثی:

ملت یمن حق دارد با تمام ابزار‌ها با تجاوز عربستان مقابله کند

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۵۲۲

رهبر جنبش انصار الله تاکید کرد که ملت یمن حق دارد با تمام ابزار‌ها و بر اساس شرایط با تجاوز عربستان سعودی به این کشور مقابله کند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله گفت گه مردم یمن هرگز در برابر تجاوز عربستان سعودی‌ها به این کشور تسلیم نمی‌شوند.

وی تجاوز عربستان و اهداف آن را با تمام معیار‌ها غیرمشروع دانست و تصریح کرد که موضع‌گیری شورای امنیت در حمایت از این تجاوز نیز غیرمنتظره نبود.

الحوثی افزود که عربستانی‌ها پس از یک مرحله طولانی از ناکامی در منطقه یمن را هدف حمله قرار دادند.

وی بمباران یمن توسط عربستان را در راستای تثبیت مواضع گروه تروریستی القاعده در جنوب یمن و به ویژه در «المکلا» دانست.

رهبر جنبش انصار الله در ادامه گفت که عربستانی‌ها می‌خواهند یمنی‌ها را به زانو درآورند که اسرائیل و آمریکا بیشترین استفاده را از این وضعیت می‌برند.

وی خطاب به مردم جنوب یمن نیز گفت: ما اشغالگر نیستیم و آماده همکاری با جنوبی‌ها و با هدایت آن‌ها برای در هم کوبیدن القاعده و اشغالگران خارجی هستیم.

الحوثی در ادامه تاکید کرد که عربستان به القاعده در جنوب این کشور کمک می‌کند و آن زمانی که این گروه تروریستی بر مناطق گسترده‌ای تسلط پیدا کرد، عربستان این مساله را بحرانی برای خود ندانست.

عبدالملک الحوثی توقف گفت‌و‌گو‌ها میان یمنی‌ها را به دلیل دخالت خارجی و تلاش برای نفوذ و تسلط خارجی‌ها بر کشورش دانست.

وی همچنین تجاوز عربستان سعودی به یمن را نشانه کینه نظام عربستان نسبت به ملت یمن دانست و گفت که این تجاوز نشان می‌دهد که نظام سعودی خطری برای ملت یمن است.

وی در ادامه تصریح کرد که آمریکا و اسرائیل بزرگ‌ترین خطر برای حرمین شریفین هستند.

عبدالملک الحوثی، نظام عربستان را سرباز و خدمتکار آمریکا توصیف کرده و عنوان کرد که کودکان و در یمن با موشک‌ها و هواپیماهای آمریکایی کشته می‌شوند.

رهبر جنبش انصار الله تاکید کرد که دشمن، مدارس، مساجد، فرودگاه‌ها و مردم بی‌گناه را هدف قرار داده است.

عبدالملک الحوثی از موضع‌گیری همه کشور‌ها و ملت‌هایی که در این تجاوز در کنار یمن ایستادند، تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز