خبرگزاری کار ایران

ارتش یمن و انصار الله یک منطقه استراتژیک در استان «ابین» را آزاد کردند

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۵۸۱

ارتش یمن و انصار الله یک منطقه استراتژیک در استان «ابین» در جنوب یمن را از افراد مسلح و عناصر القاعده پاک‌سازی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، ارتش و انصارالله مثلث «الوضیع» در نزدیکی شهر «احور» در استان جنوبی ابین را از افراد مسلح و القاعده بازپس گرفتند.

ارتش و انصارالله همچنین کنترل منطقه «المشجح» در استان «مأرب» در مرکز یمن را به دست گرفته و به سمت پادگان «کوفل» که در اشغال القاعده است، پیشروی کردند.

 «شرف غالب لقمان» سخنگوی ارتش یمن نیز گفت که عملیات نظامی ارتش و انصار الله در استان مأرب به اهداف خود برای تامین امنیت خط ارتباطی میان صنعا و مأرب رسیده است و نفت‌کش‌ها حرکت به سمت صنعا را آغاز کرده‌اند.

در همین حال، در بمباران منطقه «القحم» در استان «صعده» در شمال یمن شماری از شهروندان یمنی کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های عربستانی منطقه مرزی «باب القفل» در غرب یمن را نیز با استفاده از توپخانه سنگین گلوله‌باران کردند.

سازمان ملل  متحد هم‌زمان با ادامه بمباران مناطق مختلف و زیر ساخت‌های یمن نسبت به وخامت اوضاع انسانی در این کشور هشدار داد.

در تحولی دیگر،آژانس بین المللی امدادرسانی «اوکسفام» بمباران یکی از انبارهای کمک‌های انسانی این آژانس در شهر «صعده» در شمال یمن توسط جنگنده‌های عربستانی را به شدت محکوم کرد.

 «جریس اومر» نماینده اوکسفام در یمن در بیانیه‌ای گفت که این آژانس به ائتلاف کشورهای حمله کننده به یمن اطلاعات مفصلی  درباره دفتر‌ها و انبارهای خود داده است.

اومر افزود که انبار بمباران شده هیچ گونه ارزش نظامی ندارد و در آن فقط کمک‌های انسانی وجود داشت.

عربستان سعودی هنوز درباره این حمله هوایی واکنشی از خود نشان نداده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز