خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه عربی خبر داد؛

احتمال اعلام آتش‌بس در یمن طی ساعت‌های آینده

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۹۸۷

یک منبع آگاه عربی اعلام کرد که طی ساعت‌های آینده میان حوثی‌ها و هواداران «عبدربه منصورهادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن آتش‌بس اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از الیوم السابع، این منبع عربی گفت که طی ساعت‌های آینده میان حوثی‌ها و هواداران هادی که به عربستان پناه برده است، آتش‌بس اعلام می‌شود و بیانیه‌ای نیز در این زمینه اعلام می‌شود.

این منبع تصریح کرد که قاهره طی دو روز گذشته شاهد تحرک‌ها و رایزنی‌هایی بود که «ابوبکر القربی» یکی از رهبران حزب «کنگره مردمی» به ریاست «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن درباره طرح آتش‌بس با مسئولان وزارت خارجه مصر مطرح کرده بود.

این منبع عربی رایزنی‌های القربی در قاهره را با دیدار غیرمنتظره و اعلام نشده شب گذشته «سامح شکری» وزیر خارجه مصر از ریاض مرتبط دانست.

وی در ادامه گفت که احتمالا شکری جزئیات طرح القربی و نتایج مذاکرات با وی در مصر را با مسئولان عربستان مطرح کرده است.

در همین حال، القربی برای رایزنی درباره طرح آتش‌بس خود پیش از سفر به مصر به جیبوتی، آمریکا، روسیه و انکلیس سفر کرده است.

این منبع عربی در ادامه گفت که القربی پیشنهاد داده است که جیبوتی یا عمان میزبان گفت‌و‌گو میان دولت و حوثی‌ها و هواداران صالح شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز