خبرگزاری کار ایران

مطهرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

رسوبات فرهنگ نژادپرستی همچنان در آمریکا وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۷۶۵

آنچه از حوادث بالتیمور به چشم می‌آید، نوعی کنش اجتماعی رو به گسترش میان پلیس ایالات متحده آمریکا و سیاه‌پوستان است که سابقه در تاریخ این کشور دارد.

«مهدی مطهرنیا» کار‌شناس مسائل بین‌الملل درباره حوادث بالتیمور آمریکا به خبرنگار ایلنا گفت: از حوادث بالتیمور این‌طور استنباط می‌شود که یک اصطکاک با سابقه طولانی میان پلیس ایالات متحده آمریکا و سیاه‌پوستان این کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: دلایل این امر را می‌توان در یک سویه‌گری‌های آن دانست که در تاریخ انقلاب آمریکا وجود دارد و رسوبات فرهنگ‌نژاد پرستی هنوز در تاریخ این مرز و بوم باقی مانده است و به همین جهت در لایه‌های مهمی از این سرزمین به ویژه در بخش‌های پلیس ایالات متحده وجود دارد. چراکه اساساً از منظر تاریخی شکل‌گیری پلیس آمریکا در ایالات مختلف به دلیل بروز همین اصطکاک‌ها بوده و در این مسیر هنوز نگرش‌ها باقی است.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل در پایان با اشاره به رویارویی جامعه سیاه‌پوستان با دولت فدرال عنوان کرد: زمانی که ماجرای بالتیمور در امتداد وقایع فرگوسن قرار می‌گیرد، موجبات تضعیف دموکرات‌ها در انتخابات سال آینده آمریکا را فراهم می‌کند. طیفی که اوباما آن‌ها را رهبری می‌کند در انتخابات سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ میلادی شعارهایی را مبنی بر عدالت‌خواهی و مبارزه با‌نژادپرستی مطرح می‌کردند و باید گفت این موضوعات تا جایی ادامه پیدا می‌کند که ساختار حکومت آمریکا را متزلزل خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز