خبرگزاری کار ایران

فعال سیاسی آمریکایی:

رسانه‌های غربی تظاهرات علیه خشونت در بالتیمور را پوشش نمی‌دهند

یکی از فعالان سیاسی آمریکایی در مقاله‌ای نوشت که رسانه‌های غربی تمام مسائل مربوط به تظاهرات علیه نژادپرستی در بالتیمور را پوشش نمی‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «دارنل موره» نویسنده و فعال سیاسی آمریکایی در مقاله خود که اخیرا منتشر کرده است، نوشت که رسانه‌های غربی وقایعی که در بالتیمور در حال رخ دادن است را به طور کامل پوشش نداده و مسائل را وارونه جلوه می‌دهند.

تظاهرات بالتیمور1

وی نوشت: «متن خبر‌ها و گزارش‌ها درباره تظاهرات چند روز اخیر علیه نژادپرستی در آمریکا به خواننده این موضوع را القا می‌کند که رهبران این اعتراض‌ها تنها به‌دنبال اغتشاش و آشوب هستند، اما این اقدام تنها تنش‌های نژادپرستانه را پررنگ‌تر می‌کند.»

وی افزود: «نارضایتی عمومی شهروندان سیاه‌پوست آمریکایی که سنگ و اشیای دیگر را به سمت پلیس این کشور پرتاب می‌کنند به نوعی ناامیدی عمیق آن‌ها را از توضیحاتی که رسانه‌های ارتباط جمعی در ایالات متحده منتشر می‌کنند، نشان می‌دهد. نمونه این اقدام‌ها در گذشته نیز وجود داشته است. برای مثال زمانی که در ماه آوریل گذشته در دانشگاه کنتاکی اعتراض‌های شدیدی درباره مسابقات ورزشی صورت گرفت، رسانه‌های به جای آن‌که به دلایل اعتراض‌ها و روند آن بپردازند، تیترهایی مانند «هواداران کنتاکی» یا «بچه‌های وابسته به کنتاکی» را استفاده کردند.»

موره تصریح کرد که رسانه‌های غربی روند تظاهراتی که از چند روز گذشته در بالتیمور صورت گرفته و توسط شماری از شهروندان سیاه‌پوست آمریکایی رهبری می‌شود را دستمایه خود قرا می‌دهند و دلیل اصلی این تظاهرات را به عنوان بخشی از تاریخ آمریکای شمالی در برابر بی‌عدالتی نادیده می‌گیرند.

بالتیمور2

وی تاکید کرد که تمایل عموم مردم در دفاع از برخی از اقدام‌ها مانند دفاع از میهن و مقابله با تروریسم به‌گونه‌ای داستان مقاومت را در آمریکا روایت می‌کنند.

فعال سیاسی آمریکایی در مقاله خود بیان می‌کند که شهروندان سیاه‌پوست آمریکایی در بسیاری از موارد بی‌عدالتی‌ها را توسط کسانی تجربه کرده‌اند که برای محافظت از حقوق شهروندی‌آن‌ها سوگند یاد کرده‌اند.

وی نوشت که داستان قتل غم‌انگیز «فردی‌ گری» ۲۵ ساله در که در اثر جراحات وارده ناشی از ضرب‌ و شتم ماموران پلیس آمریکا از حدود ۸۰ درصد ستون‌فقرات آسیب دید و پس از یک هفته کما جان خود را از دست داد، هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها از بالارفتن شمار به قتل رسیدن سیاه‌پوستان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور در دهه اخیر رخ داده است.

بالتیمور3

موره تاکید کرد که اعضای خانواده‌ گری به همراه بسیاری از شهروندان بالتیمور و در تمام ایالات‌ متحده خواستار اجرا شدن عدالت درباره سیاه‌پوستی هستند که نام وی با یک علامت «هشتگ» به‌عنوان نماد بی‌عدالتی و مرگ شناخته می‌شود. این در حالی است که شمار جوانان سیاه‌پوست ۲۰ تا ۲۴ ساله اکثریت شمار کشته‌شدگان توسط نیروهای پلیس آمریکا را تشکیل می‌دهند.

فعال سیاسی آمریکایی با اشاره به‌این‌که نیروهای پلیس و مقام‌های قضایی آمریکا پس از قتل سیاه‌پوستان آزادانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: «نباید این واقعیت را از یاد ببریم که اجرا نکردن عدالت درباره قتل سیاه‌پوستان توسط نیروهای پلیس آمریکا تنها مقاومت در برابر قانون را ترویج می‌کنند.»

گری در مدت ۳۰ دقیقه‌ای که در خودروی ون پلیس آمریکا حضور داشت بار‌ها درخواست کمک پزشکی کرد، اما به خواسته وی توجهی نشد.

وی تنها یک هفته پس از دستگیری به کما رفت و در بیمارستان جان باخت.

مراسم تدفین‌ گری دوشنبه گذشته با حضور حداقل چهار هزار نفر برگزار شد.

 «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با «مجرم» خواندن معترضان در بالتیمور، گفت که این آشوبگران تنها به دنبال سرقت و دزدی از فروشگاه‌ها و ایجاد اغتشاش هستند.

طرح اوباما برای کنترل سلاح جنگی اعلام شد

وی افزود که برای آشوب‌های بالتیمور هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای وجود ندارد، زیرا ‌بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اند و با سوزاندن خودرو‌ها و دزدی از فروشگاه‌ها وضعیت را در جامعه خود وخیم‌تر می‌کنند.

کد خبر : ۲۷۴۰۵۳