خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به تبعیض‌نژادی و خشونت پلیس آمریکا؛

ده‌ها نفر در نیویورک در تظاهرات حمایت از بالتیمور دستگیر شدند

نیروهای پلیس نیویورک ده‌ها نفر را در تظاهرات علیه اقدام‌های خشونت‌آمیز پلیس در قبال سیاه پوستان و همدردی با بالتیمور دستگیر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، بیش از ۶۰ نفر از شهروندان نیویورک در جریان تظاهرات علیه تبعیض‌نژادی و اقدام‌های خشونت‌آمیز در این ایالت و در همدردی با معترضان شهر «بالتیمور» در ایالت مریلند آمریکا توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند.

دستگیری‌ها در نیویورک زمانی رخ داد که تظاهرکنندگان در میدان «اتحاد» نیویورک در حمایت از اعتراض‌های بالتیمور جمع شدند.

مسئولان پلیس آمریکا هشدار داده‌ بودند که با تجمع و اعتراض در خیابان‌ها برخورد و تظاهرکنندگان را دستگیر می‌کند.

تظاهرات مشابهی در دیگر نقاط آمریکا از جمله «واشنگتن»، «فرگوسن» در ایالت میسوری، «سیاتل» در ایالت واشنگتن و «مینیاپولیس» در ایالت مینه‌سوتا سازماندهی شده‌اند.

ائتلاف «راه‌پیمایی میلیونی» از شرکت‌کنندگان در تظاهرات علیه تبعیض‌نژادی خواسته است از «عدالت اجتماعی، اقتصادی و نژادی» حمایت کنند.

«فردی‌ گری» ۲۵ ساله که در جریان دستگیری توسط ماموران پلیس مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت، از ناحیه ستون‌فقرات به شدت آسیب دید و در مدت ۳۰ دقیقه‌ای که در خودروی ون پلیس آمریکا حضور داشت بار‌ها درخواست کمک پزشکی کرد، اما به خواسته وی توجهی نشد.

وی تنها یک هفته پس از دستگیری به کما رفت و در نوزدم آوریل گذشته در بیمارستان جان باخت.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با «مجرم» خواندن معترضان در بالتیمور، گفت که این آشوبگران تنها به دنبال سرقت و دزدی از فروشگاه‌ها و ایجاد اغتشاش هستند.

وی افزود که برای آشوب‌های بالتیمور هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای وجود ندارد، زیرا ‌بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اند و با سوزاندن خودرو‌ها و دزدی از فروشگاه‌ها وضعیت را در جامعه خود وخیم‌تر می‌کنند.

کد خبر : ۲۷۴۱۵۵