خبرگزاری کار ایران

جان بینر در واکنش به محکومیت ۶ نیروی پلیس بالتیمور:

بحران اجرای قانون در قبال سیاه‌پوستان آمریکا جدی است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که در اجرای قوانین برای شهروندان سیاه‌پوست این کشور بحرانی جدی وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به محکومیت شش نیروی پلیس این کشور در رابطه با قتل «فردی‌گری» ۲۵ ساله در اثر ضرب‌و‌شتم ماموران، گفت که در رابطه با اجرای قانون در قبال سیاه‌پوستان آمریکا بحرانی ملی و جدی وجود دارد.

بینر گفت که تشخیص بحران ملی در رابطه با اجرای قانون درباره شهروندان سیاه‌پوست آمریکا کار دشواری نیست. تنها کافی است نگاهی به وقایع اخیر و سال گذشته بیندازیم.

وی افزود که در صورتی که اتهام‌ها علیه ماموران پلیس شهر «بالتیمور» در ایالت مریلند حقیقت داشته باشند، آن‌گاه باید اعتراف کرد که این امر ظالمانه وغیرقابل قبول است.

«مرلین جی موزبی» دادستان ایالتی بالتیمور روز گذشته-جمعه- از محکومیت شش نیروی پلیس این شهر در رابطه با قتل‌گری خبر داد.

افسران بالتیمور

گری ۲۵ ساله در نوزدهم آوریل گذشته و در حالی‌ که تنها یک هفته از بازداشت وی می‌گذشت به دلیل شدت جراحات وارده در جریان بازداشت که منجر به آسیب ۸۰ درصد ستون فقرات و شکستن گردن وی شد، در بیمارستان جان باخت.

شهروندان بالتیمور از شنبه گذشته و به‌ویژه پس از مراسم تدفین‌ گری، تظاهرات گسترده‌ای علیه اقدام‌های خشونت‌آمیز نیروهای پلیس در قبال سیاه‌پوستان این کشور و در اعتراض به رویکرد نژادپرستانه دستگاه قضایی آمریکا برپا کردند.

کد خبر : ۲۷۴۴۳۲