خبرگزاری کار ایران

روزنامه آلمانی:

کمک‌خلبان «جرمن‌وینگز» سقوط هواپیما را تمرین کرده بود

رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که کمک‌ خلبان پرواز ۹۵۲۵ جرمن‌وینگز یک بار دیگر اقدام به سقوط هواپیما کرده بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه گاردین، روزنامه آلمانی «بیلد» اعلام کرد که «آندریاس لوبیتز» کمک‌خلبان ۲۷ ساله پرواز ۹۵۲۵ شرکت خطوط هواپیمایی جرمن‌وینگز یک بار دیگر نیز سقوط هواپیما را تمرین کرده بود. 

گزارش اولیه آژانس تحقیقات سوانح هوایی فرانسه نشان می‌دهد که پرواز ۹۵۲۵ جرمن‌وینگز در‌‌ همان روز سقوط، برای چندین دقیقه کاهش ارتفاع کنترل شده اما بدون دلیل را انجام داده است. 

گزارش تیم آژانس تحقیقات سوانح هوایی فرانسه همچنین این مساله را مطرح می‌کند که لوبیتز تصمیم داشته است که در دقایق نخست پرواز در مسیر رفت از مبدا شهر «دوسلدورف» در آلمان هواپیما را سرنگون کند. 

روزنامه آلمانی بیلد نوشت: «نمی‌توان منکر این مطلب شد که لوبیتز نه‌تنها تصمیم داشته است سقوط هواپیما را در طول پرواز تمرین کند، بلکه در واقع این اقدام را انجام داده است.»

پرواز ۹۵۲۵ جرمن وینگز در تاریخ ۲۴ مارس گذشته در حالی که از اسپانیا به سمت آلمان در پرواز بود، با کوه‌های آلپ در فرانسه برخورد کرد و تمام ۱۵۰ سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

بازرسان سوانح هوایی فرانسه با بررسی صحنه و جعبه‌های سیاه هواپیما اعلام کردند که کمک خلبان به دلیل تصمیم به خودکشی، مسیر و سرعت هواپیما را به صورت عمدی تغییر داده است.

کد خبر : ۲۷۵۳۸۰