خبرگزاری کار ایران

تهدید داعش برای انجام حملات تروریستی در خاک آمریکا

رهبران داعش در یک پست اینترنتی اعلام کردند که در خاک آمریکا بیش از ۷۰ شبه‌نظامی برای انجام حمله‌های انتحاری در اختیار دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، رهبران داعش در یک پست اینترنتی اعلام کردند که این گروه تروریستی ۷۱ شبه نظامی در ۱۵ ایالت آمریکا در اختیار دارد که حاضر هستند حملات تروریستی را در خاک آمریکا انجام دهند. 

در این پست اینترنتی آمده است: «۷۱ شبه‌نظامی آموزش‌دیده ما در ۱۵ ایالت در انتظار دستور حمله به هر نقطه از خاک آمریکا که دستور دهیم، هستند.» 

ویرجینیا، مریلند، کالیفرنیا، میشیگان و ایلینویز از جمله ایالت‌هایی هستند که داعش ادعای حضور شبه‌نظامیان خود را در این ایالت‌ها کرده است. 

۲۳ شبه‌نظامی از ۷۱ عضو این گروه که بنا بر ادعای داعش در خاک آمریکا حضور دارند، برای انجام حمله‌هایی مانند حمله اخیر به نمایشگاه کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) در ایالت تگزاس ثبت نام کرده‌اند. 

رهبران داعش همچنین «پاملا گلر» مسئول برگزاری نمایشگاه کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام (ص) و وبلاگ‌نویس جنجالی آمریکایی را تهدید کرده و اعلام کردند: «شیرهای خود را برای سلاخی وی اعزام می‌کنیم.»

تیراندازی حدود ساعت هفت بعدازظهر به وقت محلی در مرکز «کورتیس کول‌ول» در گارلند واقع در ۲۰ مایلی دالاس رخ داد که در آن مسابقه کاریکاتورهای ضد اسلامی با جایزه‌ای ۱۰ هزار دلاری برای بهترین کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) در جریان بود.

کد خبر : ۲۷۵۴۰۱