خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌پست گزارش داد:

اقتصاد، بهداشت و مهاجرت؛ ۳ عامل کلیدی در انتخابات پارلمانی انگلیس

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت که سه عامل سرنوشت‌ساز در انتخابات پارلمانی انگلیس اقتصاد، بهداشت و مساله مهاجرت هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، شهروندان انگلیس در پای حوزه‌های رای‌گیری به سه مورد خدمات ملی بهداشت، اقتصاد و مهاجرت بیش از عوامل دیگر اهمیت می‌دهند. 

انتخابات پارلمانی انگلیس روز گذشته -پنجشنبه- از ساعت هفت صبح به وقت محلی با حضور ۵۰ میلیون واجد شرایط شرکت در رای‌گیری آغاز شد و به مدت ۱۵ ساعت ادامه داشت.

آخرین نظرسنجی‌ها نشان از رقابت سخت حزب حاکم و محافظه‌کار به رهبری «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس و «اد میلیبند» رهبر حزب کارگر در این کشور دارد. 

دیوید کامرون

برخی تحلیلگران سیاسی اعلام کردند که حزب محافظه‌کار حدود ۲۸۰ کرسی از ۶۵۰ کرسی پارلمان را از آن خود می‌کند و حزب کارگر بین ۲۶۵ تا ۲۷۰ کرسی را به خود اختصاص می‌دهد.

بررسی‌هایی درباره عملکرد و وعده‌های حزب‌های اصلی در انگلیس درباره سه عامل تعیین‌کننده انتخابات پارلمانی این کشور نتایج زیر را روشن می‌کنند: 

۱. اقتصاد: کامرون بعد از پنج ‌سال تعیین بودجه در راستای کاهش هزینه‌های دولت بر مسائل اصلی متمرکز شد. تورم رو به کاهش گذاشت، میزان اشتغال افزایش یافت و اقتصاد در انگلیس در حال حاضر با رشد بسیار سریعی در میان دیگر کشورهای پیشرفته در حال صعود است. 

رهبران حزب کارگر بر این باور هستند که برای مشخص شدن نتیجه مثبت اقدام‌های این حزب نیاز به زمان دارند. این حزب اعلام کرده است که مالیات افزوده یا ارزش افزوده را در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی افزایش نمی‌دهد. 

میلیبند به‌عنوان رهبر حزب کارگر و اپوزیسون حزب محافظه‌کار اعلام کرده است که پرداختن به مسائل کلی همه چیز را روشن نمی‌کند و باید نگاهی عمیق‌تر به مسائل داشت. 

اد میلیبند

میلیبند اعلام می‌کند که دستمزد واقعی کارگران پایین‌تر از میزانی است که در وضعیت بحران اقتصادی تعیین شده است، شمار افراد شاغل به‌دلیل ایجاد شغل‌هایی که به مهارت چندانی نیاز ندارند بالا رفته است و از طرف دیگر شمار افرادی که به بانک‌های غذا رجوع می‌کنند روزانه افزایش می‌یابد. 

رهبر حزب کارگر تاکید می‌کند که در انگلیس «نابرابری» وجود دارد و خانواده‌های کارگر به هیچ عنوان تحت پوشش قرار نگرفته‌اند. 

وی تصریح کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی انگلیس تلاش می‌کند که مالیات افراد ثروتمند و طبقه مرفه جامعه را افزایش دهد. 

۲. خدمات ملی بهداشت: احزاب انگلیس بیشترین تلاش را برای ممتاز کردن فعالیت‌های خود در این زمینه انجام داده‌اند. 

رهبر حزب کارگر انگلیس وعده داده است که هشت هزار دکتر و ۲۰ هزار پرستار را به جمع کارمندان در بخش بهداشت اضافه و هزینه‌ای بالغ بر دو میلیون پوند از منابع مالیاتی را در این بخش هزینه می‌کند. 

رهبر حزب محافظه‌کار اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۰ میلادی دست‌کم هشت میلیارد پوند را در زمینه خدمات بهداشت و پزشکی هزینه کرده و از سفر «توریست‌های پزشکی» به انگلیس برای بهره‌مند شدن از خدمات پزشکی که هزینه آن توسط شهروندان این کشور پرداخت شده است، جلوگیری می‌کند. 

۳. مهاجرت: اقتصاد رو به رشد انگلیس مهاجران بسیاری را به‌ویژه از اتحادیه اروپا با بازار آزاد ۲۸ کشور به خود جذب کرده است. 

رهبران حزب مستقل انگلیس بر نارضایتی مردم از موضوع افزایش مهاجران در این کشور تاکید کردند. 

حزب مستقل انگلیس زمانی که اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی، این کشور را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند، به جایگاه سوم در سطح نظرسنجی‌ها صعود کرد. 

شعار حزب مستقل در انتخابات پارلمانی انگلیس «مرزهای خود را بازپس گیریم» بود. این حزب اعلام کرد که روند مهاجرت را به این کشور را سخت‌تر کرده و اقتصاد انگلیس را به کارگران ماهر داخلی می‌سپارد. 

رهبران حزب مستقل انگلیس همچنین اعلام کردند که آژانس‌های استخدام کارگران خارجی را در راستای برنامه‌های حمایت از کارگر داخلی ممنوع‌الفعالیت کرده و همین‌طور حقوق کارگران داخلی را محترم می‌شناسد. 

رهبران حزب محافظه‌کار نیز اعلام کرده‌اند که مهاجرت شهروندان دیگر کشورهای اروپایی را به انگلیس کاهش داده و ارائه حقوق به مهاجران را نیز در این کشور محدود می‌کنند. 

رهبران حزب محافظه‌کار انگلیس وعده داده‌اند که شمار مهاجران به این کشور را از ۳۰۰ هزار نفر در سال به ۱۰۰ هزار نفر در طی ۱۲ ماه از شروع کار پارلمان برسانند.

کد خبر : ۲۷۵۵۸۱