خبرگزاری کار ایران

دیده‌بان حقوق‌ بشر:

عربستان‌ سعودی مانند اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است

مدیر دیده‌بان حقوق‌ بشر در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که عربستان‌ سعودی در درگیری‌های یمن مانند اسرائیل در قبال غیرنظامیان جنایت جنگی انجام داده است.

به گزارش ایلنا، «کنث روث» مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق‌ بشر در توئیتر خود نوشت که عربستان‌ سعودی به غیرنظامیان در یمن هشداری مبنی بر ترک خانه‌‌ها و محل سکونت خود می‌دهد و در صورت عدم فرار غیرنظامیان، مورد هدف قرار دادن آن‌ها را قانونی تلقی می‌کند و به این ترتیب عربستان‌ سعودی مانند اسرائیل مرتکب جنایت‌ جنگی شده است.

روث همچنین در مصاحبه‌ای گفت که عربستان‌ سعودی در جنگ علیه یمن و به ویژه در مناطق مسکونی از بمب‌های خوشه‌ای و غیرمتعارف استفاده می‌کند و برای این اقدام هیچ‌گونه توجیه یا بهانه‌ای ندارد.

مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق‌ بشر تصریح کرد که تاکنون بیش از ۶۵۰ غیرنظامی از جمله صد‌ها زن و کودک به طور مستقیم در بمباران عربستان‌ سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

وی با ابراز تاسف از این‌که عربستان‌ سعودی و امارات‌ متحده‌ عربی از معاهده ۲۰۰۸ مبنی بر عدم استفاده از تولید، استفاده و انتقال بمب‌های خوشه‌ای و غیرمتعارف سر باز زده‌اند، از کشورهای همسایه خواست که اعتراض خود علیه این اقدام را نشان دهند.

کد خبر : ۲۷۵۹۲۶