خبرگزاری کار ایران

پرونده شکایت دادستان آمیا علیه کرچنر بسته شد

پرونده ارائه شده توسط دادستان حادثه «آمیا» علیه رئیس‌جمهوری آرژانتین به دلیل در دست نبودن مدارک کافی بسته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از تله‌سور، مقام‌های قضایی آرژانتین اعلام کردند که پرونده شکایت «آلبرتو نیسمان» دادستان سابق پرونده حادثه آمیا علیه «کریستینا فرناندز دکرچنر» رئیس‌جمهوری این کشور به‌دلیل کافی نبودن مدارک بسته شده است.

 «آنا ماریا فیگروآ»، «لوئیس ماریا کابرال» و «گوستاوو اورنوس» قضات رسمی آرژانتین با اتفاق نظر اعلام کردند که با درخواست «خاویر دلوکا» دادستان فدرال مبنی بر توقف تجدیدنظر شکایت علیه فرناندز به دلیل کمبود مدارک موافق هستند.

مسئولان دادگاه فدرال آرژانتین نیز به دنبال اعلام بسته شدن پرونده شکایت نیسمان علیه رئیس‌جمهوری این کشور، شکایت «خرمن مولدس» دادستان جدید حادثه آمیا، انجمن دوجانبه اسرائیل-آرژانتین در بوئنوس‌آیرس را نیز به دلیل مشابه فقدان مدارک مختومه اعلام کرد.

نیسمان در تاریخ ۱۴ ژانویه گذشته پس از گوش دادن به هزاران ساعت مکالمات تلفنی، رئیس‌جمهوری آرژانتین، «هکتور تیمرمن» وزیرخارجه این کشور و دیگر مقام‌های آرژانتینی را به ایجاد یک سازمان جنایت‌کار و همچنین هدایت یک دیپلماسی موازی متهم کرد.

رئیس‌جمهوری آرژانتین اخیرا اعلام کرد که حادثه آمیا علیه یهودیان یا رژیم‌صهیونیستی نبوده، بلکه علیه دولت آرژانتین انجام شده است.

«آنیبال فرناندز» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری آرژانتین اخیرا با اعلام این‌که پرونده آمیا فاقد ارزش قضایی است، هشدار داد که درخواست از سرگیری پرونده آمیا نشانه بارز بر هم زدن دموکراسی در کشور است.

برخی اعضای پارلمان آرژانتین از نیسمان درخواست کرده بودند تا اتهام‌های خود علیه رئیس کابینه و وزیر خارجه این کشور را در کمیسیون کیفری رسمی نمایندگان مطرح کند.

جسد دادستان پرونده آمیا ۱۹ ژانویه گذشته در حالی در آپارتمان وی پیدا شد که قرار بود وی برای ارائه تحقیقات درباره بمب‌گذاری در یک مرکز یهودی در کنگره حاضر شود.

کد خبر : ۲۷۷۰۹۷