خبرگزاری کار ایران

پس از قتل‌های متعدد سیاه‌پوستان در بالتیمور و فرگوسن؛

اوباما استفاده از سلاح را برای ماموران پلیس محدود می‌کند

مقام‌های کاخ‌سفید امروز-دوشنبه- محدودیت‌هایی را برای استفاده از سلاح توسط ماموران پلیس آمریکا تعیین کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، کابینه مسئول تحقیق درباره قتل‌ سیاه‌پوستان آمریکایی توسط ماموران پلیس در شهرهای «فرگوسن» در ایالت میسوری و «بالتیمور» در ایالت مریلند، به دستور «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا اصلاحیه‌ای را برای محدودیت استفاده از سلاح توسط ماموران پلیس منتشر کرد.

اصلاحیه کابینه تحقیق درباره قتل سیاه‌پوستان آمریکایی توسط ماموران پلیس این کشور در هشت قسمت محدودیت‌های استفاده از تجهیزات نظامی از جمله نارنجک‌های دودزا، خودروهای زره‌پوش، سرنیزه و سلاح گرم با کالیبر ۵۰ به بالا را مشخص کردند.

کابینه تحقیق درباره قتل سیاه‌پوستان آمریکایی توسط ماموران پلیس در ضمیمه‌ای جداگانه درباره تجهیزات نظامی دیگر از جمله هلیکوپتر، پهپاد و تجهیزات ضد شورش با توجه به میزان آگاهی و آموزش ماموران، نحوه تعریف آن در جامعه، قانون اساسی و بازخورد آن در جامعه مطالبی را منتشر می‌کند.

براساس درخواست کابینه تحقیق اوباما، ماموران پلیس باید توضیحات شفافی درباره دلیل نیاز به استفاده از تجهیزات و سلاح با توجه به قوانین ایالت خود ارائه دهند.

بیش از چهار میلیارد دلار تجهیزات نظامی از اوایل دهه ۹۰ تحت هزار و ۳۳ مورد برنامه به اداره‌های پلیس آمریکا توزیع شده‌اند.

بالتیمور3

قتل متعدد سیاه پوستان آمریکایی توسط ماموران پلیس این کشور در ایالت‌های مختلف در سال گذشته میلادی و تبرئه کامل این ماموران خشم بسیاری از شهروندان این کشور را در ده‌ها ایالت برانگیخت و منجر به راه‌پیمایی‌ها و تظاهرات گسترده در این کشور شد.

کد خبر : ۲۷۷۹۱۴