خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن:

موضع آمریکا در قبال سوریه تغییری نکرده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۲۸۹

مقام‌های آمریکا برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه وزیر خارجه این کشور به ائتلاف معارضان سوری پیشنهاد داده است که «بشار اسد» در مرحله گذار سیاسی در سوریه‏ مشارکت داشته باشد را رد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، منابع خبری، پیش از این گزارش داده بودند که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «خالد خوجه» رئیس ائتلاف معارضان سوری گفته است که اگر معارضان خواهان حل و فصل سیاسی بحران سوریه هستند باید حضور رئیس‌جمهوری سوریه را در مرحله انتقالی بپذیرند.

در همین حال، «جف راتکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن رد این گزارش‌ها، موضع مداخله‌جویانه کشورش در قبال سوریه را تکرار کرد و گفت: «موضع آمریکا همچنان ثابت است‎؛ اسد هیچ جایگاهی در آینده سیاسی سوریه ندارد و ما به صراحت این موضوع را بارها مطرح کرده‌ایم.»

راتکی خاطرنشان کرد که تمرکز آمریکا در حال حاضر بر رایزنی‌هایی است که «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در سوریه (با حضور همه طرف‌های معارض سوری) صورت خواهد داد.

طبق گفته این سخنگو، «دانیل روبل اشتاین» نماینده ویژه آمریکا در سوریه اخیرا رایزنی‌هایی با مقام‌های مسکو درباره بحران سوریه انجام داده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین خبر داد که جان کری در سفر اخیرش به مسکو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری و «سرگئی لاوروف»ِ وزیر خارجه روسیه با محور بحران سوریه دیدار کرد.

وزارت خارجه روسیه، پیش از این اعلام کرده بود که جایگزینی برای بیانیه «ژنو ۱» درباره سوریه وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز