خبرگزاری کار ایران

دولت در تبعید یمن مذاکرات با انصارالله را مشروط کرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۳۳۷

معاون رئیس‌جمهوری فراری یمن، اعلام کرد که دولت متبوع وی زمانی با مذاکرات صلح موافقت خواهد کرد که «انصارالله» قطعنامه شورای امنیت در ارتباط با عقب‌نشینی نیروهای این جنبش از شهرها و تحویل تسلیحات مصادره شده را اجرا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن اعلام کرد که حوثی‌ها به وی تضمین داده‌اند که در مذاکرات ژنو که قرار است اواخر ماه می برگزار شود، حضور خواهند داشت.

این مقام سازمان ملل ابراز امیدواری کرده است که دولت در تبعید یمن بتواند با حوثی‌ها درخصوص چگونگی پایان دادن به ماه‌ها درگیری در این کشور مذاکره کرده و به توافق برسد.

همزمان، «احمد فوزی» سخنگوی سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه این سازمان به یمن با طرفین درگیر در کشور دیدارهایی خواهد داشت و به زودی بیانیه‌ای در این‌خصوص منتشر خواهد شد.

از طرف دیگر، «خالد بحاح» معاون «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌‌جمهوری فراری یمن که در عربستان به‌سر می‌برد، گفت: «فکر می‌کنم در نهایت باید با حوثی‌ها برسر یک میز بنشینیم ولی ما بدون اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط حوثی‌ها، با آنها برسر میز مذاکرات نخواهیم نشست.»

وی در حاشیه مذاکرات در ریاض، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود که این قطعنامه ابتدا باید برای اثبات حسن نیت وارد مرحله اجرا شود.

طبق این گزارش، بیانیه‌ای که پس از سه روز مذاکرات بین گروه‌های سیاسی یمنی در ریاض منتشر شد، اشاره‌ای به این مذاکرات صلح پیشنهادی نکرده ولی در عوض تأکید کرده است که به گروه‌های در حال جنگ با حوثی‌ها کمک نظامی شود.

در همین حال، جنبش انقلابی انصارالله در یمن با زیر سوال بردن ماهیت نشست ریاض درباره یمن، طرف‌های مشارکت کننده در آن را «مزدوران سعودی» توصیف کرد که هدفشان سنگ‌اندازی در روند سیاسی حل بحران یمن است.

«نصرالدین عامر» عضو دفتر رسانه‌ای انصارالله، روز گذشته در این‌باره گفته بود: «بیانیه‌ای که در نشست ریاض خوانده شد، با آنچه در میدان روی می‌دهد و با خواسته‌های مردم یمن فاصله دارد.»

این عضو انصارالله مطالب این بیانیه را خیال‌پردازانه و در عین حال پشتیبانی از تجاوزگری‌های سعودی به یمن ارزیابی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز