خبرگزاری کار ایران

تایمز‌آواسرائیل تصریح کرد:

کابینه جدید پایان نتانیاهو را رقم زده است

روزنامه آنلاین رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت کابینه وزرای جدید اسرائیل را آغاز سقوط نخست‌وزیر این رژیم ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز‌آو‌اسرائیل، کابینه وزرای جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی را می‌توان آغاز سقوط وی دانست.

گزارش تایمز‌آواسرائیل افزود تنها دلیل منطقی درباره انتخاب اعضای کابینه جدید، ناامیدی نتانیاهو از مشخص کردن مرز‌ها و از میان برداشتن موانع است.

اکثریت کار‌شناسان رژیم‌صهیونیستی بنا بر گزارش تایمز‌آواسرائیل، بر این باور هستند دولت ائتلافی جدید نتانیاهو یک «فاجعه» است، زیرا وزیر به‌اصطلاح دادگستری هیچ تجربه یا سابقه‌ای در این زمینه ندارد، وزیر به‌اصطلاح علوم این رژیم نیز بی‌تجربه است، وزیر توریسم در واقع مسئول امور پلیس و زندان‌ها است.

وزرای دیگر مانند وزیر ارتباطات به صورت کاربردی وجود خارجی ندارند، زیرا این مسئولیت در واقع توسط نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی انجام می‌شود که به گونه‌ای وزارت‌های خارجه و بهداشت را نیز کنترل می‌کند.

دیگر وزرای اسرائیل از جمله وزیر ارتباطات در عمل وظیفه‌های دیگری دارند.

گزارش تایمز‌آواسرائیل بیان می‌کند که بی‌تجربگی و عدم کفایت وزرای کابینه دولت ائتلافی جدید رژیم‌صهیونیستی و تحت کنترل بودن آن‌ها توسط نتانیاهو تنها مشکل موجود نیست، بلکه بد‌تر از این موارد این‌است که این کابینه هنوز به طور کامل در جایگاه‌های خود قرار نگرفته‌اند و تنها مراسم تحلیف و سوگند صوری آن‌ها انجام شده است.

نتانیاهو

در ادامه گزارش آمده است نتانیاهو به «گیلاد اردان» نفر دوم حزب لیکود التماس کرده به دولت ائتلافی وی بپیوندد و در ازای آن سمت وزیر به‌اصطلاح امنیت داخلی را به وی پیشنهاد کرده است.

رای‌گیری نهایی درباره کابینه نتانیاهو در کنست به احتمال زیاد امروز-دوشنبه- برگزار می‌شود.

این در حالی است که نتانیاهو وعده‌های بسیاری از جمله در زمینه‌های آموزشی به اسرائیلی‌ها داده است، اما نه برای این‌که وزرایی که در این زمینه فعال هستند دست به کار شوند، بلکه تنها به این‌دلیل که این افراد بتوانند سمت‌ها را از آن خود کنند و در صورتی که رادان به دولت ائتلافی نتانیاهو نپیوندد، آن‌گاه عملا دیگر نیازی به این وعده‌ها نیست و به نظر نمی‌رسد اسرائیلی‌ها از اهداف لیکود و دولت ائتلافی نخست‌وزیر آن راضی شوند.

گزارش تایمز‌آواسرائیل همچنین مشکل دولت ائتلافی نتانیاهو را تنها عملکرد و اهداف وی نمی‌داند، بلکه فرهنگ اسرائیل را نیز در آن دخیل می‌کند و می‌نویسد که وزرای آموزش و علوم به اندازه کافی در این زمینه فعالیت نداشته‌اند و به همین دلیل افرادی که از حزب هواداری می‌کنند هدف خاصی را نیافته‌اند و تنها به دنبال منافع خود هستند.

نتانیاهو همچنین با انتخاب افراد خاص در کابینه جدید تلاش کرد امنیت خود را در این کابینه تامین کند، به عنوان مثال جدا کردن وزارت امورخارجه و جاسوسی از یکدیگر و سپردن این دو سمت به دو «زیو الکین» و «اسرائیل کاتز» که هر دو از هواداران وی به شمار می‌روند، تنها اقدامی برای تامین امنیت و جلوگیری از هم گسیختن کابینه بود.

نتانیاهو+ایسرائیل کتز وزیر حمل‌و‌نقل

به این ترتیب تایمز‌آواسرائیل می‌نویسد که آینده کابینه نتانیاهو و روابط بین‌المللی آن در پرده‌ای از ابهام وجود دارد و مشخص نیست وی بتواند از عهده مدیریت آن برآید.

کد خبر : ۲۷۹۵۲۸