خبرگزاری کار ایران

فرانسه نسبت به تجزیه سوریه و عراق هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۸۹۶

فرانسه هشدار داد که در صورتی‌که تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با گروه تروریستی «داعش» تقویت نشود، عراق و سوریه با خطر تجزیه و کشتار روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه، طی سخنانی در پارلمان این کشور گفت که باید ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه و عراق، به سرعت تقویت شود تا از کشتار و تقسیم این دو کشور جلوگیری شود.

فابیوس همچنین از دولت عراق انتقاد کرد و مدعی شد که بغداد به تعهدات خود در مقابل شرکایش که مبتنی بر تامین منافع همه طیف‌های جامعه عراقی است، پایبند نیست.

این سخنان فابیوس در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی در پاریس با محور داعش، ایراد شد. بغداد اعلام کرده است که در این کنفرانس که دوم ژوئن با حضور ۲۴ کشور برگزار خواهد شد، مشارکت نخواهد کرد چرا که معتقد است این کنفرانس اوضاع کنونی عراق را با شرایط سوریه مرتبط می‌داند.

وزیر خارجه فرانسه در بخشی دیگر از سخنانش به بحران سوریه پرداخت و مدعی شد که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه کنترل نیمی از این کشور را از دست داده است.

وی بر ضرورت ایجاد فوری راهکاری سیاسی بین «شخصیت‌هایی از دولت و معارضان با هدف نجات سوریه» تأکید کرد.

فابیوس تصریح کرد که «در عراق باید تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با داعش تقویت شود در غیر این صورت به طرف تقسیم این کشور یا سوریه نیز پیش خواهیم رفت یا حتی وقوع کشتارهای جدید و پیامدهای فاجعه‌بار آن از جمله تقسیم هر دو کشور را شاهد خواهیم بود.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز