خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل تعویق کنفرانس صلح یمن را تایید کرد

سازمان ملل متحد تأیید کرد که کنفرانس صلح یمن که قرار بود در تاریخ ۲۸ ماه می (فردا) در ژنو برگزار شود، به درخواست دولت مستعفی یمن، به تعویق افتاده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرحان حق» سخنگوی «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل، اعلام کرد که بان از «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه خود به یمن خواست تا رایزنی‌ها برای برگزاری کنفرانس گفت‌وگوهای «یمنی» در ژنو در ماه جاری را به تعویق اندازد. این تعویق به درخواست دولت (مستعفی) یمن و برخی طرف‌ها انجام شد تا فرصت بیشتری برای فراهم کردن مقدمات این کنفرانس وجود داشته باشد.

این سخنگو گفت: «دبیرکل سازمان ملل برای برگزاری این کنفرانس در سریع‌ترین زمان ممکن، مجدانه  تلاش می‌کند. دولت یمن و دیگر طرف‌ها دلایل‌شان برای تعویق کنفرانس ژنو را مطرح کردند و دبیرکل سازمان ملل از ناتوانی طرف‌ها در حمایت از این طرح و گفت‌وگوهای داخلی ناامید شد.»

فرحان حق افزود که بان کی‌مون بار دیگر از طرف‌های یمنی خواسته است با حسن نیت و بدون پیش‌شرط در رایزنی‌ها مشارکت داشته باشند.

طبق این گزارش، یک مقام سازمان ملل متحد، یکشنبه گذشته از تعویق برگزاری کنفرانس صلح یمن در ژنو، خبر داد.

دولت مستعفی یمن اعلام کرد تا زمانی‌ها که حوثی‌ها نیروهای خود را از مناطق تحت تصرف خود در یمن خارج نکنند و سلاح‌های به غارت برده را تحویل ندهند، در این مذاکرات حضور نخواهند داشت.

کد خبر : ۲۸۰۰۱۱