خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

توافق هسته‌ای با ایران به امنیت منطقه کمک می‌کند

وزیر خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای اماراتی خود، گفت که دستیابی به توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران به ثبات و امنیت منطقه کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «عبدالله زاید بن آل‌نهیان» همتای اماراتی خود گفت: «درباره مهم‌ترین مسائل منطقه خاورمیانه رایزنی کردیم. هر دو در این خصوص متفق‌القول هستیم که باید راه‌حلی برای این مسائل پیدا کرد که مبتنی بر گسترش گفت‌وگوی ملی فراگیر در این کشورها باشد. بر همین اساس تحولات سوریه، عراق، یمن و لیبی را مورد بررسی قرار دادیم.» 

لاوروف افزود: «درباره ایران و پرونده هسته‌ای این کشور تبادل نظر کردیم. درخصوص پرونده هسته‌ای ایران، به راه‌حلی نهایی نزدیک می‌شویم؛ راه‌حلی که امنیت و ثبات در خاورمیانه را تقویت خواهد کرد. امیدواریم افزایش تلاش‌های مشترک ما برای حفظ امنیت و ثبات منطقه خلیج‌فارس نتیجه‌بخش باشد.»

وی با اعلام اینکه روسیه همچنان طرح صلح عربی را اساسی برای راه‌حل منازعه فلسطین و اسرائیل ارزیابی می‌کند، گفت: «بر موضع مشترک خود در خصوص عبور از بن‌بست در مذاکرات سازش خاورمیانه با هدف تشکیل کشور فلسطینی و امنیت همه کشورها در منطقه، تاکید کرده‌ایم.»

رئیس دستگاه دپبلماسی روسیه در ادامه به پرونده بحران در سوریه اشاره و تصریح کرد که موضع مسکو به موضع واشنگتن درخصوص بحران سوریه بسیار نزدیک شده است و این نزدیکی مواضع پس از آن رخ داد که آمریکا تأکید کرد تنها راه‌حل بحران سوریه، راه‌حل سیاسی مطابق با بیانیه ژنو است.

کد خبر : ۲۸۰۳۱۸