خبرگزاری کار ایران

پیشروی‌های گسترده نیروهای عراقی در الرمادی

در ادامه عملیات ارتش عراق برای آزادسازی استان الانبار از اشغال گروه تروریستی داعش، نیروهای مشترک توانستند کنترل بسیاری از مناطق این استان را به دست بگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه‌نیوز، «هادی العامری» رئیس سازمان «بدر» عراق، روز گذشته -پنجشنبه- اعلام کرد که نیروهای امنیتی و نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی)، موفق شدند منطقه «الثرثار» در شمال الرمادی مرکز استان الانبار را از وجود تروریست‌ها پاک‌سازی کنند. در این عملیات ۹۰ سرباز تحت محاصره تروریست‌ها در این منطقه آزاد شدند.

از طرف دیگر، واحد تبلیغات جنگ نیروهای بسیج مردمی اعلام کرد که این نیروها در عملیاتی بزرگ، تروریست‌های داعش را در وسعتی به طول ۴۰ کیلومتر محاصره کرده‌اند و این عملیات ادامه مرحله اول طرح آزادسازی مناطق شمالی این استان است.

در این بیانیه آمده است: «محاصره شدید دشمن در غرب الدجیل و غرب بلد ادامه دارد و این عملیات به فروپاشی برخی مواضع دفاعی داعش در منطقه منجر شده است.»

واحد تبلیغات جنگ نیروهای مردمی عراق تصریح کرد که پاک‌سازی این مناطق همچنان ادامه دارد و این عملیات که از بامداد سه‌شنبه از چند محور آغاز شده است، ادامه خواهد یافت.

طبق این بیانیه، مرحله نخست آزادسازی این مناطق در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته آغاز شده و مرحله دوم نیز روز پنجشنبه توسط نیروهای وابسته به سازمان بدر آغاز شد و نیروهای عراقی در این مرحله مناطقی از جمله «جزیره السامراء»، «سد الثرثار» و چندین منقطه دیگر در مناطق جنوبی سامرا را به کنترل خود در آورده‌ و توانسته‌اند بیش از ۶۰ نیروی داعش را کشته و چندین نفر را نیز دستگیر کنند.

در تحولی دیگر، دو خودروی بمب‌گذاری شده، شامگاه پنجشنبه در مناطق مرکزی بغداد، پایتخت عراق منفجر شد که در پی آنها، ۱۱ نفر کشته و دست‌کم ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

دولت عراق، اوایل سال جاری تردد شبانه در بغداد را که بیش از یک دهه جریان داشت، لغو کرد به این امید که زندگی شهروندان در پایتخت به روال طبیعی بازگردد. ولی از آن زمان، انفجارها در بغداد گسترش یافته است.

کد خبر : ۲۸۰۳۳۴