خبرگزاری کار ایران

بعد از ۲۳ سال صورت می‌گیرد؛

بازگشایی سفارت قطر در عراق

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که این کشور سفارت خود در عراق را که از حدود 23 سال پیش بسته شده است، به زودی بازگشایی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «خالد بن محمد العطیه» در کنفرانس خبری مشترک با «ابراهیم الجعفری» همتای عراقی خود، اعلام کرد: «در دیدارهایی که با فواد معصوم، رئیس‌جمهوری و سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق داشتم درخصوص روابط دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو کردیم و درباره بازگشایی سفارت قطر در بغداد به توافق رسیدیم.»

سفارت قطر در بغداد از سال 1991 میلادی بسته شده است.

العطیه با اعلام حمایت کشورش از عراق در مبارزه با تروریسم، افزود که قطر «علاقه‌مند به برقراری روابط با عراق بوده و بر حاکمیت مستقل این کشور تأکید دارد.»

وزیر خارجه قطر همچنین مدعی شد: «به هیچ‌وجه شبکه خبری (غیر دولتی) الجزیره بیانگر سیاست خارجی دوحه نیست.»

این وزیر قطری که کشورش نیز از اعضای ائتلاف عربی علیه یمن است‏، ادعا کرد که مداخله نظامی (برخی) کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در یمن دخالت در امور کشوری قلمداد نمی‌شود چرا که این امر به درخواست دولت شرعی یمن صورت گرفته است.

برخی کشورهای عربی و غربی از «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن حمایت می‌کنند و تأکید دارند تمام توان‌شان را برای بازگشت وی به یمن به کار خواهند بست. در پی تسلط حوثی‌ها بر پایتخت یمن، منصور هادی به عربستان سعودی فرار کرد.

از طرف دیگر، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق تأکید کرد: «عراق از کمک‌های جامعه جهانی از جمله قطر در نبرد با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند ولی در عین حال مخالف حضور نیروی زمینی خارجی در خاک خود است.»

کد خبر : ۲۸۰۴۳۲