خبرگزاری کار ایران

پیشروی‌های چشمگیر نیروهای مقاومت در «جرود عرسال»

رزمندگان حزب‌الله لبنان در ادامه عملیات خود علیه عناصر تروریستی، موفق شدند بیش از ۵۰ کیلومتر مربع از جنوب عرسال واقع در سلسله کوه‌های الشرقیه را به تصرف خود درآورند.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، در سایه پیشروی‌های چشمگیر نیروهای مقاومت حزب‌الله از چند محور در منطقه جرود عرسال، منطقه «الرهوه» مهم‌ترین پایگاه گروه تروریستی «جبهه النصره» شاهد فرار جمعی عناصر مسلح این گروه به سمت  «وادی الخیل» در کوه عرسال، بود.

رزمندگان حزب‌الله همچنین موفق شدند بیش از ۵۰ کیلومتر مربع از جنوب عرسال واقع در سلسله کوه‌های الشرقیه و با عرض ده‌ها کیلومتر و با عمق تقریبی شش کیلومتر را به کنترل خود درآورند.

علاوه بر این، برخی تپه‌های راهبردی این منطقه نیز به دست حزب الله افتاد و نیروهای حزب الله بر اغلب گذرگاه‌های غیرقانونی از جمله الرهوه، «وادی الدرب»، «وادی اطنین» و بخشی از گذرگاه «وادی الخیل» اشراف پیدا کرده‌اند.

گذرگاه الدرب از این لحاظ اهمیت دارد که گروه‌های مسلح از این گذرگاه برای وارد کردن خودروهای بمب‌گذاری شده به منطقه «اللبوه» که در مجاورت گذرگاه الدرب قرار دارد، استفاده می‌کردند.

طبق این گزارش، یگان زرهی مقاومت همچنین یک خودروی زرهی متعلق به گروه تروریستی جبهه النصره را که در حال فرار از منطقه الرهوه در جنوب جرود عرسال بود، هدف قرار داد که به منهدم شدن و کشته شدن تمام سرنشینان آن منجر شد.

 

کد خبر : ۲۸۱۶۸۷