خبرگزاری کار ایران

داعش یکی دیگر از شهرهای لیبی را اشغال کرد

شاخه گروه تروریستی داعش در لیبی شهر «هراوه» در شرق این کشور را اشغال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک منبع نظامی لیبی، شامگاه جمعه اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش در راستای تلاش برای گسترش نفوذ خود در لیبی، شهر هراوه در شرق شهر «سرت» را نیز تصرف کردند.

گروه تروریستی داعش که بخشی از خاک سوریه و عراق را تصرف کرده است، در یک‌ سال گذشته تلاش کرده است از ناامنی و بحران سیاسی در لیبی برای گسترش نفوذ خود در این کشور استفاده ‌کند. داعش پیش از این شهر ساحلی سرت در 450 کیلومتری شرق «طرابلس» را تصرف کرد و ساختمان‌های دولتی و نیز فرودگاه بین‌المللی این شهر را از حدود یک ماه پیش به کنترل خود درآورده است.

منبع نظامی لیبی تصریح کرد که عناصر داعش، روز جمعه وارد شهر هراوه شدند و تمامی مراکز و ساختمان‌های دولتی این شهر را تحت کنترل خود درآوردند.

بنا بر اعلام منابع امنیتی لیبی، عناصر داعش در شهر «درنه» در شرق لیبی نیز حضوری فعال دارند و تاکنون تعدادی عملیاتی انتحاری در این شهر بزرگ و نفت‌خیز لیبی اجرا کرده‌اند.

با گذشت چهار سال از سرنگونی رژیم «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011 میلادی، مناطق مختلف این کشور همچنان صحنه درگیری‌ها بین احزاب و گروه‌های تندرو است.

کد خبر : ۲۸۱۷۳۳