خبرگزاری کار ایران

حملات موشکی نیروهای یمنی به شرکت «آرامکو» در عربستان

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در عربستان را موشک‌باران کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از المساءپرس، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تجاوز مستمر جنگنده‌های ائتلاف عربی به مناطق مختلف این کشور، پنج فروند موشک به سمت تاسیسات شرکت نفتی آرامکوی عربستان شلیک کردند.

این در حالی است که شلیک نخستین موشک اسکاد ارتش یمن به پایگاه هوایی «خالد بن عبد العزیز» در منطقه «عسیر» عربستان بازتاب زیادی داشته است که قدرت توپخانه‌ای «انصارالله» را به نمایش گذاشت.

ناظران براین باورند که شلیک موشک اسکاد به مواضع عربستان تحولی بی‌نظیر در طول چندین ماه جنگ ارزیابی می‌شود و نشان‌دهنده قدرت نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در هدف قرار دادن اهداف نظامی عربستان در زمان مناسب است.

در همین راستا، منابع بلندپایه سیاسی یمنی اعلام کردند که شلیک موشک اسکاد به سمت پایگاه هوایی خالد بن عبدالعزیز پیامی هشدارآمیز به عربستان سعودی است و امیدواریم مقام‌های ریاض این پیام را دریافت کرده باشند.

این منابع در ادامه افزودند که فرماندهان نظامی و انقلابیون یمن فهرست بلندی از گزینه‌ها دارند که در صورت ادامه تجاوزها به یمن، آنها را اجرا خواهند کرد.

در مقابل، گزارش منابع محلی حاکی است که هواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی، بامداد امروز انبارهای تسلیحاتی لشکر 127 یمن در استان عمران را بمباران کردند.

پایتخت یمن نیز امروز شاهد حملات جنگنده‌های متجاوز عربستان بود و در این حملات تاکنون پنج نفر شهید و 19 نفر دیگر زخمی شدند.

 

کد خبر : ۲۸۲۰۴۱