خبرگزاری کار ایران

انگلیس شماری مستشار نظامی به عراق اعزام می‌کند

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد این کشور تمرین‌ها و مشاوره‌های نظامی خود به نیروهای عراقی را در هفته‌های پیش رو افزایش می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه ارتش عراق برای مقابله با عناصر تررویستی «داعش»، به کمک بیشتری نیاز دارد، اعلام کرد لندن ۱۲۵ مستشار نظامی، افزون بر آن‌چه در حال حاضر در عراق دارد، به آن کشور می‌فرستد.

عمده این افراد به ارتش عراق نحوه خنثی کردن بمب‌های کنار جاده‌ای را آموزش خواهند داد. بخشی دیگر نیز در زمینه‌هایی مانند کمک‌های اولیه یا حمایت‌های اطلاعاتی و ترابری مشغول خواهند شد.

به این ترتیب شمار کل مستشاران و مربیان نظامی انگلیس در عراق به ۲۷۵ نفر و شمار کل نیروهای انگلیسی که در آن کشور، که در نقش‌های مختلفی علیه گروه داعش مشغول به فعالیت هستند، به تقریبا ۹۰۰ نفر می‌رسد.

نخست‌وزیر انگلیس در عین حال افزوده است که کشورش در شرایط فعلی «دومین» از نظر وسعت حملات هوایی علیه تندروها در عراق و حمایت از معارضان مسلح در سوریه است.

کامرون تصریح کرد نخست‌وزیر عراق درخواست کمک بیشتری کرده است و انگلیس نیز تصمیم گرفته است بر تلاش‌های خود در آن کشور بیافزاید.

کد خبر : ۲۸۲۲۲۱