خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر سابق فرانسه:

سیاست آمریکا در خاورمیانه به ضرر اروپا است

نخست‌وزیر سابق فرانسه گفت مقام‌های ایالات متحده سیاستی را در خاورمیانه به کار می‌گیرند که به هچ عنوان به نفع اروپا نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از ریانووستی، «فرانسوا فلون» نخست‌وزیر سابق فرانسه و عضو اتحادیه جنبش مردمی گفت سیاست ایالات متحده در خاورمیانه منافع اعضای اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند و از طرفی آمریکا اعضای این اتحادیه را بر سر یک دو راهی در قبال ادامه رابطه با روسیه قرار داده و به این ترتیب در روابط اروپا و روسیه اختلال ایجاد کرده است.

فلون تاکید کرد اروپا در حال حاضر به آمریکا وابسته است و این کشور سیاستی را به پیش می‌برد که منافع اتحادیه اروپا را به خطر می‌اندازد.

وی تصریح کرد:«اروپا استقلال خود را از دست داده است. سازمان اطلاعات آلمان از فرانسه جاسوسی می‌کند، اما این اقدام نه برای منافع خود آلمان بلکه در راستای منافع آمریکا است.»

فلون افزود:«آمریکا همچنین در خاورمیانه سیاستی را به پیش می‌برد که به هیچ عنوان به نفع اروپا نیست و از طرفی خطری برای این قاره نیز به شمار می‌رود.»

بسیاری از اعضای کنگره آمریکا با انتقاد شدید از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور درباره عملکرد وی در حوزه خاورمیانه و به ویژه در برابر گروه تروریستی داعش، اعلام کردند وی استراتژی مشخص و مناسبی را اتخاذ نکرده است.

کد خبر : ۲۸۳۰۸۴