خبرگزاری کار ایران

سفر رهبر کره شمالی به چین احتمالا لغو می‌شود

رهبر کره شمالی، احتمالا در جشن هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم که قرار است روز ۳ سپتامبر در پایتخت چین برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان،  احتمال می‌رود «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی احتمالا در جشن هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم که قرار است روز ۳ سپتامبر در پکن برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

رئیس بخش بین‌المللی حزب کارگر کره ‌شمالی در این رابطه تصریح کردکه رهبر کره شمالی در ماه‌های آینده «خیلی کار دارد.»

او ضمن اشاره به این که روابط کنونی دو کشور «چندان خوب نیست»، یادآور شد که کره شمالی خود در ماه اوت در تدارک جشن پایان دادن به استعمار ژاپن و هم‌چنین برگزاری مراسم هفتادمین سال تاسیس حزب کارگر این کشور در دهم اکتبر سال جاری میلادی است.

کیم جونگ اون چندی پیش در مراسمی در ماه مه در مسکو نیز حضور نداشت.

کارشناسان عدم شرکت کیم جونگ اون در مراسم رسمی پکن را نشانه‌ وخامت بیشتر روابط متشنج میان چین و کره شمالی می‌دانند. از سوی دیگر «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین نیز تاکنون به کشور همسایه‌ خود سفر نکرده و در صدد برقراری «روابط دوستانه» با کره جنوبی است.

شی جین پینگ در سفر اخیر خود به این کشور، توافق‌نامه‌های همکاری دوسویه در زمینه‌های اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی به امضا رساند. رهبران این دو کشور هم‌چنین بر گسترش «روند صلح در شبه جزیره‌ کره» تاکید کردند.

کد خبر : ۲۸۳۲۹۳