خبرگزاری کار ایران

داعش بار دیگر وارد «کوبانی» شد

مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» از نفوذ دوباره گروه تروریستی داعش به شهر مرزی کوبانی در سوریه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش، امروز -پنجشنبه- پس از صورت دادن انفجارهای انتحاری و درگیری با «یگان‌های مدافع مردمی کُرد» بار دیگر وارد شهر کردنشین کوبانی در مرز با ترکیه شدند.

بنا به اعلام دیده‌بان حقوق بشر و منابع بهداشتی در کوبانی، در جریان درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان کُرد و تروریست‌های داعش در کوبانی و نیز انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده، دست‌کم 12 نفر کشته و 70 نفر دیگر زخمی شدند و در حال حاضر نیز درگیری‌ها بین طرفین در مرکز این شهر کردنشین جریان دارد.

طبق این گزارش، نیروهای کُرد، اواخر ماه ژانویه گذشته پس از حدود چهار ماه درگیری خونین با عناصر تروریستی داعش، موفق شدند کوبانی را آزاد کنند. از آن زمان، نیروهای کُرد با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکایی، استحکامات و مواضع داعش در سوریه را هدف حملات قرار داده‌اند.

در تحولی دیگر، تلویزیون رسمی سوریه، امروز، گزارش داد عناصر داعش اهالی منطقه «النشوه» در «الحسکه» واقع در شمال شرقی این کشور را از خانه‌هایشان بیرون رانده‌اند.

پیش از این، ناظر حقوق بشر اعلام کردند که عناصر مسلح داعش پس از درگیری‌های شبانه با نیروهای دولتی، مناطقی در شهر الحسکه را به تصرف خود درآوردند.

کد خبر : ۲۸۶۱۸۴