خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه:

درباره تهدید فرامرزی تروریسم هشدار داده بودیم

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در واکنش به حملات تروریستی روز جمعه در فرانسه، تونس و کویت، خاطرنشان کرد که رئیس‌جمهوری سوریه پیشتر هشدار داده بود که تهدید تروریسم فرامرزی خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت: «انفجارهای کویت و مصر و تونس و اروپا درست بودن هشدار ما را نشان داد. در ابتدای بحران سوریه، بشار اسد، رئیس‌جمهور (سوریه) گفت تروریسم در منطقه گسترش خواهد یافت و گربیانگیر همه خواهد شد. آنچه امروز در کویت روی داد و قبلا در القطیف روی داده بود و آنچه در تونس و مصر روی داد و ممکن است در دیگر کشورهای خلیج‌فارس و حتی اردن نیز روی دهد، نشان می‌دهد هیچ کس از آفت تروریسم در امان نیست. کسانی که فکر می‌کنند در امنیت هستند و دستگاه اطلاعات آنان با سازمان‌های تروریستی هماهنگی می‌کند یا آنها را با دادن پول و سلاح مدیریت می‌کند یا بر آنها نفوذ دارد، متوهم هستند.»

الزعبی درباره اوضاع در شهر «حسکه» که هدف حمله داعش قرار گرفت، گفت: «شهر حسکه شهری مقاوم و پابرجا است و ساکنان آن در کنار ارتش سوریه و نیروی دفاع مردمی، شایستگی خود را در مقابله با داعش نشان دادند. نیروهای موسوم به یگان های دفاع از مردم کرد ، فقط واحدهایی را برای دفاع از مناطق کردنشین حسکه اعزام کردند و هواپیماهای ائتلاف آمریکا نیز اعضای گروه داعش را که به مناطق کردنشین نزدیک می‌شدند، بمباران کردند. ولی این نیروها هیچ اقدامی برای مقابله با گروه داعش در محله النشوه شهر حسکه نکردند.»

الزعبی درباره درگیری‌ها در استان درعا در جنوب سوریه گفت: «گروه‌های مسلح حمله‌ای گسترده از چند محور به این منطقه انجام دادند که نیروهای ارتش و دفع مردمی و مردم شهر در مقابل این حمله ایستادند و تلفات سنگینی به آنها واردکرند. شواهد نشان می‌دهد افراد مسلح با حمایت کامل دولت اردن راهی جنوب سوریه شده‌اند.»

کد خبر : ۲۸۶۴۱۶