خبرگزاری کار ایران

داعش شرق «تل‌ابیض» را به اشغال خود درآورد

گروه تروریستی داعش، سه‌شنبه بار دیگر به شهر راهبردی تل ابیض در شمال سوریه در مرز با ترکیه حمله کرد و توانست بخش شرقی این شهر را به کنترل خود درآورد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رامی عبدالرحمن» مدیر گروه موسوم به «ناظر حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد «شماری از نیروهای داعش بار دیگر به شهر تل ابیض حمله کردند و توانستند منطقه الفوقانی در شرق این شهر را تصرف کنند.»

تل‌ابیض در استان «الرقه» از مهم‌ترین پایگاه‌های عناصر تروریستی در شمال سوریه قرار دارد.

عبدالرحمن افزود: «درگیری‌های شدیدی درحال حاضر بین شورشیان داعش و نیروهای کُرد در اطراف این منطقه در شرق تل‌ابیض جریان دارد. نیروهای کُرد تلاش می‌کنند تکفیری‌ها را محاصره کنند و اجازه پیشروی به داخل این شهر را ندهند.»

پیش از این، «ریدور خلیل» سخنگوی رسمی نیروهای حامی مردم کرد گفته بود :«ده‌ها عنصر تروریستی داعش به این منطقه نفوذ کردند و درگیری‌های شدیدی بین دو طرف در جریان است.»

نیروهای کرد و گروه‌های مخالف سوری 16 ژوئن با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا توانسته بودند تل‌ابیض را به طور کامل به تصرف خود درآورند. در پی این درگیری‌ها، هزاران نفر از ساکنان تل‌ابیض به طرف ترکیه فرار کردند.

داعش پنجشنبه گذشته نیز حمله‌ای ناگهانی به شهر«کوبانی» (عین العرب)‌ در شمال سوریه انجام داد ولی نیروهای کرد پس از 48 ساعت آنها را از این شهر بیرون راندند و بار دیگر کنترل کامل این شهر را به دست گرفتند.

کد خبر : ۲۸۷۵۱۸