خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نشست بروکسل مطرح شد؛

سخنان وزرای اقتصادی کشورهای حوزه یورو در رابطه با یونان

بسته پیشنهادی «الکسیس سیپراس» وزیر دارایی یونان برای اصلاحات اقتصادی، در مجلس این کشور تایید شد و اکنون اجرایی شدن آن به نتیجه نشست امروز -شنبه- بروکسل وابسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزرای اقتصاد و دارایی کشورهای اروپایی در حاشیه نشست بروکسل در رابطه با حل مشکل اقتصادی یونان به بیان نظرات خود پرداختند.

«یرون دایسلبلوم» وزیر دارایی هلند و رئیس گروه حوزه پولی یورو گفت:«هنوز راه زیادی در پیش داریم. شرایط فعلی به شدت پیچیده‌ است. مهم‌تر از بسته پیشنهادی، شرط اعتماد است. هر چقدر هم که بسته پیشنهادی خوب باشد باید دید آیا دولت یونان آن را اجرا می‌کند یا خیر.»

وی ادامه داد:«اشکالات زیادی به بسته پیشنهادی یونان وارد است و باید در رابطه با آنها مذاکره شود. اما بازهم تکرار می‌کنم مساله اساسی اعتماد به دولت یونان است.»

«میشل ساپین» وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه نیز گفت: «دولت‌مردان یونان طی ادوار گذشته با عمل نکردن به تعهدات خود، کشورهای دیگر را نسبت به یونان بی‌اعتماد کرده‌اند. اما امروز می‌بایست مطمئن شویم اصلاحات موجود در بسته پیشنهادی واقعا توسط دولت یونان گرفته‌شده و حتما دولت این کشور به آن پایبند خواهد بود.»

وزیر اقتصاد و دارایی ایتالیا نیز در این ارتباط اظهار کرد: «پیش‌بینی می‌کنم نشست در رابطه با یونان طولانی و وقت‌گیر باشد. من و وزرای دیگر برای رفع مشکل این کشور از هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم.»

«ادوارد سیکلونا» وزیر اقتصاد مالت نیز خواهان حل مساله یونان شد.

«میکائیل نونان» وزیر دارایی ایرلند گفت: «بسته پیشنهادی در رابطه با بانک‌های یونان و چگونگی بازگشایی آنها طرحی ارائه نداده‌است. بعلاوه ما به یک برنامه میان‌مدت پایدار نیاز داریم تا این مساله حل شود. لازمه پایداری طرح پیشنهادی این است که اقتصاد یونان را به حرکت در آورده و باعث رشد و توسعه آن شود، در غیر این صورت امکان اجرای آن برای یک مدت شش ماهه و بیشتر وجود نخواهد داشت.»

«هانس جورج شلینگ» وزیر دارایی اتریش در پاسخ به این سوال که آیا در مورد این بسته پیشنهادی خوش‌بین هستید، گفت:«درست است که یونان بسته پیشنهادی برای برطرف کردن مشکل مالی این کشور ارائه کرده‌است، اما مهم‌ترین عنصر در این نشست بررسی اعتبار دولت یونان است، آیا دولت این کشور به توافق حاصل شده در این نشست پایبند می‌ماند یا خیر.»

کد خبر : ۲۸۹۷۹۴