خبرگزاری کار ایران

پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در «الزبدانی»

نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان در بخش‌های غربی و جنوبی شهر الزبدانی در حومه دمشق به پیشروی‌هایی دست یافتند.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، سربازان ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان با برداشتن گام‌هایی محکم ضمن شکست تروریست‌ها، وارد بخش‎های جنوبی و غربی شهر الزبدانی در حومه دمشق شدند.

این نیروها که پس از چند روز درگیری سنگین و متوالی و اتخاذ تاکتیک عدم تعجیل وارد شهر الزبدانی شدند، شمار بسیاری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند و در نخستین تصاویر تهیه شده از این شهر اجساد متعددی از تروریست‌های به هلاکت رسیده مشاهده می‌شود.

شهر الزبدانی از اماکن اصلی محل تمرکز تروریست‌ها در سوریه محسوب می‌شود و آزادی این شهر و فروپاشی صفوف تروریست‌ها در این منطقه موجب شده است گروه‌های تروریستی تکفیری خواستار آتش‌بس و آغاز دوباره گفت‌وگوهای آشتی ملی شوند.

منابع خبری آگاه در سوریه با بیان اینکه شهر الزبدانی هم اکنون از تمامی محورها در محاصره است، تاکید کردند در لحظات ورود سربازان ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان به شهر، تروریست‌ها کاملا غافلگیر شده و قدرت هرگونه عکس‌العملی از آنها گرفته شد.

طبق این گزارش، در این عملیات پایگاه اصلی تروریست‌های «جبهه النصره» در شمال شرق الزبدانی به همراه ادوات جنگی و تسلیحات موجود در آنها کاملا منهدم شد .

کد خبر : ۲۹۰۰۹۳