خبرگزاری کار ایران

روایت یکشنبه رسانه های خارجی از توافق هسته‌ای ایران

رسانه های خارجی برنامه های آخر هفته خود را با محور توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ برگزار می کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، شبکه ها و رسانه های خارجی برنامه های یکشنبه خود را با موضوع توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اجرا می کنند.

«جان کری» وزیرخارجه آمریکا و «ارنست مونیز» وزیر انرژی این کشور به عنوان شرکت کنندگان در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، از جمله افراد دعوت شده برای برنامه های پایان هفته رسانه ها هستند.

۱.«ای بی سی» : کری و مونیز در برنامه صبحگاهی این رسانه از توافق هسته‌ای ایران دفاع می کنند و درباره دست یابی به این توافق طی حدود ۲۰ ماه اقدام دیپلماتیک خود توضیحاتی ارائه می کنند.

قرار است «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در برنامه حضور یابد و ادعاهای بی اساس خود را بار دیگر مطرح کند.

۲.«سی بی اس» : کری و مونیز در حمایت از توافق هسته‌ای ایران توضیحاتی ارائه می کنند و سپس نتانیاهو ادعاهای بی اساس خود را در انتقاد از این توافق ارائه می کند.

قرار است «داین فاینشتاین» سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا نیز درباره مسائل گونانگون از جمله توافق هسته‌ای ایران سخنانی ایراد کند.

۳.«سی ان ان»: بخشی از برنامه آخر هفته این شبکه به توافق هسته‌ای ایران با حضور کری و مونیز اختصاص دارد.

دو مقام آمریکایی جزئیاتی از توافق هسته‌ای ایران را در برنامه اختصاصی سی ان ان ارائه می کنند.

۴.«فاکس نیوز»: کری و مونیز از تلاش های خود برای دست یابی به توافق هسته‌ای ایران می گویند.

«جان باراسو» سناتور جمهوری خواه ایالت وایومینگ و «بن کاردین» سناتور دموکرات ایالت مریلند نیز درباره اخبار مهم هفته گذشته از جمله توافق هسته‌ای ایران نظرات خود را ارائه کنند.

۵.«ان بی سی»: وزیرخارجه آمریکا نقش این کشور در دست یابی به توافق هسته‌ای ایران مورد بررسی قرار می دهد.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس نیز از جمله افرادی است که قرار است در حمایت از توافق هسته‌ای ایران توضیحاتی ارائه کند.

کد خبر : ۲۹۱۳۰۵