خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی تلفنی رایس با پرز مطرح شد؛

باج آمریکا به رژیم صهیونیستی پس از توافق هسته‌ای

آمریکا در تلاش است با اعطای تسلیحات و فناوری پیشرفته به اسرائیل، موافقت این رژیم را با توافق هسته‌ای که بین ایران و شش قدرت بزرگ جهان در وین حاصل شد، به دست‌آورد.

به گزارش ایلنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که آمریکا در نظر دارد بسته تسلیحاتی پیشرفته‌ای را به اسرائیل برای کسب موافقت این رژیم با توافق هسته‌ای با ایران، ارائه دهد.

روزنامه تایمز آو اسرائیل در گزارش خود آورده است چند روز پس از امضای توافق هسته‌ای در وین، منابعی در واشنگتن از تسلیحات و فناوری پیشرفته‌ای سخن می‌گویند که قرار است آمریکا آنها را در اختیار اسرائیل قرار دهد تا بدین ترتیب از نگرانی اسرائیلی‌ها درخصوص توافق هسته‌ای با ایران بکاهد.

طبق این گزارش، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با «شیمون پرز» رئیس سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرده که واشنگتن آماده است بسته نظامی پیشرفته‌ و «بی‌نظیری» را در اختیار اسرائیل قرار دهد که شامل سلاح‌های پیچیده‌ای است که اسرائیل تاکنون فاقد آنها بوده است.

بر این اساس، پرز نیز در این گفت‌وگو با رژیم بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران که در توافق مطرح شده، ابراز ناخرسندی کرده است. به موجب توافق وین، برای بازرسی از پایگاه‌های نظامی مشکوک، باید 24 روز جلوتر به ایران اطلاع داده شود.

در مقابل، سوزان رایس مدعی شده است که آمریکا این قدرت را دارد که مخفیانه و آشکارا هر گونه نقض توافق از جانب ایران را شناسایی کند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز گذشته سخن گفتن از هرگونه پیشنهاد کمک را رد کرد و گفت که هیچ بسته کمکی نمی‌تواند بر ایران مسلح به سلاح اتمی که قسم خورده است تل‌آویو را نابود کند، غلبه کند.

 

کد خبر : ۲۹۱۵۱۶