خبرگزاری کار ایران

پیام موگزینی به نشست شورای امنیت:

توافق وین ضامنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است

اتحادیه اروپا در مذاکرات بسیار موثر عمل کرد و توانست در جهت تسهیل روند مذاکرات به خوبی میانجی‌گری کرده و شرایط را برای رسیدن به قطعنامه 2231 مهیا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «فدریکا موگیرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی به نشست شورای امنیت درباره تصویب قطعنامه 2231 گفت: توافق اخیر وین با حمایت اتحادیه اروپا و بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک، تحولی تاریخی بوده و زمانی که اجرایی شود نقطه اوج تلاش‌های شدید دیپلماتیک است.

فدریکا موگرینی در این پیام که از سوی نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل قرائت شد افزود: توافق وین ضامنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است و همزمان تحریم‌ها را نیز لغو می‌کند.

وی با بیان اینکه این دستاورد مهم ثابت می‌کند دیپلماسی صبورانه چقدر مهم استادامه داد : اتحادیه اروپا در مذاکرات بسیار موثر عمل کرد و توانست در جهت تسهیل روند مذاکرات به خوبی میانجی‌گری کرده و شرایط را برای رسیدن به قطعنامه 2231 مهیا کند.

موگرینی با اشاره به این مطلب که یکی از نقاط قوت مذاکرات هسته‌ای اتحاد و یکپارچگی تمام طرف‌های شرکت کننده و سایر کشور‌ها بود گفت: همه می‌خواستند توافق خوبی داشته باشند و نه یک توافق شتابزده، به همین دلیل ضرب‌الاجل تعیین شده چندین‌بار مورد تمدید قرار گرفت.

کد خبر : ۲۹۱۶۰۹