خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما از شورای امنیت سازمان ملل تمجید کرد

رییس جمهور آمریکا بعد از انتشار خبر تایید توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 توسط شورای امنیت گفت: امیدوارم کنگره از تصمیم بین‌المللی در این رابطه پیروی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «باراک اوباما» ریاست‌جمهوری آمریکا بعد از انتشار خبر تایید توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 توسط شورای امنیت، با ستایش از عملکرد اعضای شورا، خطاب به نمایندگان مردم آمریکا در کنگره گفت: امیدوارم کنگره از تصمیم بین‌المللی در این رابطه پیروی کند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ که از صبح امروز (ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ( در نیویورک در حال بررسی است در شورای امنیت سازمان ملل با ۱۵ رای موافق به تصویب اعضای این شورا رسید.

به این ترتیب، شش قطعنامه قبلی شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران لغو می‌شود.

بر اساس این قطعنامه، توافق هسته‌ای اخیر میان ایران و گروه کشورهای ۱+۵ تایید شده و تحریم‌هایی که در چارچوب قطعنامه‌های قبلی سازمان ملل علیه ایران اعمال شده است، لغو می‌شود.

در این قطعنامه آمده است که چنانچه یکی از کشورهای طرف توافق تخلفی را گزارش کند و این تخلف توسط کمیته پیش‌بینی شده در توافق تأیید شود، تداوم لغو قطعنامه‌های پیشین باید در شورای امنیت به رای گذاشته شود.

اعتبار مفاد قطعنامه جدید ۱۰ سال خواهد بود.

کد خبر : ۲۹۱۶۲۵